همشهری آنلاین: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آماده همکاری با دانشگاه پدافند هوایی هستیم، به بیان خاطره‌ای از پدرش در سال ۷۳ پرداخت.

سورنا ستاری

به گزارش تسنیم، سورنا ستاری فرزند شهید ستاری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از سرلشکر ستاری که بعد از ظهر امروز در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) برگزار شد، در ابتدا نسبت به تاسیس این دانشگاه ابراز خوشحالی کرد و گفت: هر کمکی که از دست بنده بربیاید برای تقویت این دانشگاه انجام می‌دهم. روزهای اول دانشگاه هوایی نیز همین‌طور بود و کم‌کم تجهیز شد. تا جایی که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در رده‌های بالایی قرار گرفتند.

وی به ذکر خاطره‌ای از شهید ستاری پرداخت، گفت: آخرین خاطره بنده از پدرم به 16 آذر سال 73 برمی‌گردد که در دانشگاه هوایی انفجاری رخ داده بود. شهید ستاری خودش را با هلیکوپتر به آنجا رساند و زمانی که آوارها را کنار می‌زند، محافظین وی را منع می‌کردند، اما ایشان می‌گفت بچه‌هایم زیر آوار ضجه می‌زنند و آن شب تا صبح در بیمارستان ماند و کارهایی را که برای بچه‌های دانشگاه انجام داد که برای بنده هم نمی‌کرد و علاقه زیادی به پرسنل نیروی هوایی داشت و حتی وقتی خودش خانه و ماشین نداشت به فکر پرسنل نیروی هوایی بود.

فرزند شهید ستاری خاطرنشان کرد: بنده در زمان شهادت پدرم، 22 ساله بودم و تازه از دانشگاه شریف فارغ‌التحصیل شده بودم؛ پدرم را به خوبی حس می‌کردم، اما در حال حاضر نمی‌توانم مثل ایشان باشم و یا خود را با ایشان مقایسه کنم.

ستاری تصریح کرد:‌ انشاءالله در جلسات آینده راه‌های ارتباط و کمک به این دانشگاه را با یکدیگر هماهنگ خواهیم کرد، اما ابتکارات شهید ستاری در زمان بی‌پولی کشور خودش را نشان داد و در حال حاضر شرایط کشور همین‌طور است و کشورهای اطراف ده‌ها برابر ما در صنایع دفاعی خود هزینه می‌کنند و ما مسلما به شیوه‌های سنتی نمی‌توانیم اثرگذار باشیم و باید ابتکارات جدیدی داشته باشیم تا علم را به عمل تبدیل کنیم و باید توسعه دانش داشته باشیم و علم را به عمل برسانیم.

وی افزود: شهید ستاری هر چه در ذهن داشت، به عرصه عمل آورد و برای این کار باید علم را به خوبی درک کرد تا بتوان بدون کاستی در صحنه عملیات پیاده کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه آماده همکاری با دانشگاه پدافند هوایی هستیم، گفت: از کسانی که یاد و خاطره شهید ستاری را گرامی می‌دارند، تشکر می‌کنم و امیدوارم روز به روز نیروهای دفاعی و ارتش ما قوی‌تر از گذشته به فعالیت خودشان ادامه دهند.

کد خبر 244713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز