همشهری آنلاین: رییس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نهاجا گفت: چنگال عقاب گونه فرزندان این خاک در بوشهر قادر است تا اسراییل را چنگ بزند.

نیک‌بخش حبیبی

امیر سرتیپ دوم "نیک‌بخش حبیبی" رییس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نهاجا در جلسه هماهنگی شواری شهر بوشهر از برگزاری اولین یادواره شهدای پایگاه ششم "شهید یاسینی" بوشهر خبر داد و اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس 10 پایگاه هوایی در کشور فعال بود که پایگاه بوشهر بیشترین تعداد شهید را تقدیم نظام کرد.

حبیبی در ادامه با بیان این که متاسفانه 50 تن از شهدای ما مفقودالاثر هستند، به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: هنوز زنانی وجود دارند که صبورانه منتظر بازگشت همسرانشان هستند.

وی پایگاه هوایی بوشهر را به پنجه‌ای تشبیه کرد که از یک طرف تا تنگه‌هرمز و از طرفی تا شعاع صدها کیلومتری را عقاب گونه رصد می‌کند.

رییس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: چنگال عقاب گونه فرزندان این خاک در بوشهر قادر است تا اسراییل را چنگ بزند.

حبیبی اذعان داشت: این پایگاه نه فقط مختص بوشهر بلکه متعلق به همه کشور و حتی جهان اسلام است تا به تشخیص فرمانده کل قوا برای کمک به هر مظلومی اقدام کند.

وی با بیان این که فرزندان ما قادرند از پایگاه بوشهر بلند شده و قدرت خود را به همه نشان دهند، افزود: در این پایگاه عملیات‌هایی صورت گرفته که در تاریخ مثال ندارد.

رییس دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نهاجا اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس 10 پایگاه هوایی در کشور فعال بود که پایگاه بوشهر بیشترین تعداد شهید را داشت و 64 شهید از این پایگاه تقدیم نظام شد.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه "پایگاه ششم شهید یاسینی" در طول دفاع مقدس گفت: در نخستین لحظات جنگ نخستین پرواز جنگنده‌های ایرانی از بوشهر انجام شد و شهید خلبان جهانگیر ابن‌یمین 31 شهریور 1359 از پایگاه هوایی بوشهر به پرواز درآمد و نخستین بمب را بر سر دژخیمان بعثی انداخت.

حبیبی ادامه داد: هر چند صدام و بعثی‌ها برای تصرف ایران طی سه روز برنامه‌ریزی کرده بودند ولی پرواز این جنگنده‌ها معادلات آنها را به هم زد.

وی اضافه کرد: دوران جنگ تحمیلی یادآور جان‌فشانی‌ها و ایثارگری و رشادت خلبانان ایرانی است که تعداد زیادی از آن‌ها هم درعملیات‌های مختلف به شهادت رسیدند که پیکر تعداد زیادی از آن‌ها هنوز مفقود است و پیدا نشده است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان ساخت: یادواره شهدای نیروی هوایی بوشهر در روزهای 16 و 17 بهمن برای شناخت بیشتر رشادت‌های خلبانان شجاع کشور در بوشهر برگزار می‌شود.

کد خبر 245082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز