همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: پس از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ با چهره‌ای تازه ار تهدیدات روبرو شدیم که متناسب با آن ظرفیت‌ها و نیازهای لازم در نیروهای مسلح ایجاد شد.

به گزارش فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی با اشاره به نوع تهدیدات موجود علیه کشور اظهار داشت: بعد از حادثه 11 سپتامبر با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو شدیم که از نظر نوع، اندازه و شکل با تهدیدات گذشته تفاوت کرده بود و آن فضای ناهمتراز بود.

وی افزود: در فضای ناهمتراز شاهد جنگ‌های منطقه‌ای میان دو کشور هم مرز نیستیم بلکه شاهد جنگ میان دو کشور که یکی دارای فناوری‌های نوین و پیشرفته و دیگری فاقد آن است،‌ خواهیم بود.

پوردستان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما نیز در حوزه ناهمتراز ظرفیت‌ها و نیازهای لازم را در خود ایجاد کردند که مهمترین آن توجه به آمادگی رزمی است به طوری که حفظ و ارتقای آمادگی رزمی سرلوحه کار مجموعه نیروی زمینی ارتش قرار گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه سخنانش تصریح کرد: ما در حال رصد مداوم تهدیدات چه در مرز چه خارج مرز و چه فرامنطقه‌ای هستیم که متناسب با آنها، ظرفیت‌های لازم ایجاد می‌شود و امکان ندارد که ما در این خصوص غافلگیر شویم.

پوردستان با بیان اینکه یکی از مواردی که باعث می‌شود آمادگی رزمی را حفظ کنیم شرکت در رزمایش‌هاست، گفت: برگزاری رزمایش‌ها باعث می‌شود سربازان ما همیشه بیدار و آماده باشند و بوی باروت را حس کنند رزمایش تحرکی است که به یگان داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته رزمایش‌های متعددی برگزار شده است، گفت: در سال گذشته رزمایش عمیق و وسیع موشکی در منطقه کاشان داشتیم و راکت‌ها و موشک‌هایی که در نزاجا هستند هم از نظر برد هم قدرت تخریب و هم دقت ارتقا پیدا کرد همچنین رزمایش هوابرد و زرهی را نیز داشتیم تا آمادگی‌های لازم برای مقابله با تهدیدات را در خود ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه بر اساس دکترین‌های عملیاتی، تاکتیکی سلاح مورد نیاز خود را به صنایع دفاعی اعلام می‌کنیم، ‌اظهار داشت: از طرفی هم ما در نیروی زمینی اقدامات فراوانی انجام داده‌ایم و در بخش بالگردی خودکفا هستیم. همچنین انواع و اقسام شبیه‌سازها برای تربیت خلبانان و تیراندازی تولید می‌شود.

پوردستان ادامه داد:‌ ما در نیروی زمینی، تونل باد شبیه‌ساز چتربازی، سلاح‌های تک تیرانداز با برد 3 کیلومتر، تانک ذوالفقار، نفربرهای شنی‌دار و تجهیزات جنگ الکترونیک را بومی‌سازی و تولید کرده‌ایم.

کد خبر 226834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز