همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری ۳ رزمایش الگوی پیاده، زرهی و توپخانه تا آذرماه خبر داد و گفت: علاوه بر آن یک رزمایش گسترده با مقیاس وسیع چندهزار کیلومتری را در جنوب شرق کشور در آبان‌ماه خواهیم داشت.

احمدرضا پوردستان

به گزارش تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم گرامیداشت سپهبد صیاد شیرازی و هوانیروز که عصر امروز در ستاد هوانیروز برگزار شد، در خصوص دستاوردهای جدید این نیرو، اظهار داشت: انشاءالله یک سری شبیه‌سازها را آماده کرده‌ایم و آماده رونمایی هستند و قرار است تا آذرماه نیز نفربرهای اسکورپین را رونمایی کنیم.

وی در خصوص زمان و مکان رزمایش نیروی زمینی ارتش در سال جاری گفت: امسال سه رزمایش الگوی پیاده، الگوی زرهی و الگوی توپخانه را خواهیم داشت و همچنین علاوه بر آن یک رزمایش گسترده با مقیاس وسیع چندهزار کیلومتری آبان‌ماه در جنوب شرق کشور برگزار خواهیم کرد.

فرمانده نیروی ارتش بر همین اساس اضافه کرد: کارهای مقدماتی و اولیه این رزمایش انجام شده و انشاءالله در زمان مقرر خود انجام می‌شود.

امیرپوردستان در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری رزمایش مشترک ارتش و سپاه افزود: امسال رزمایش مشترکی با سپاه نداریم و رزمایش‌های الگوی خود را خواهیم داشت و انشاءالله بعد از پایان رزمایش‌های الگو، رزمایش مشترک را نیز خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص تربیت نیروی انسانی ماهر در نیروی زمینی ارتش، گفت: به اعتقاد ما در جنگ‌های آینده حرف آینده را نیروی انسانی می‌زند و برخلاف کسانی که می‌گویند این تجهیزات است که معادلات جنگ را تعیین می‌کند، نیروی انسانی متعهد و با اخلاق است که می‌‌تواند در میدان عمل کارساز باشد که ما نمونه آن را در جنگ 22 روزه مشاهده کردیم.

کد خبر 223672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز