سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش «بیت‌المقدس ۲۵» در سوم خردادماه خبر داد.

احمدرضا پوردستان

به گزارش فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی در ایران که به مناسبت روز ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اولین رزمایش نیروی زمینی ارتش در سال 92 در روز سوم خرداد با نام «بیت‌المقدس 25» در منطقه عمومی اصفهان آغاز می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را اجرای تاکتیک‌های آموزش داده شده توسط ترکیبی از رسته‌های نزاجا دانست و افزود: در این رزمایش نیروها برای ورود به عرصه ناهمطراز آماده می‌شوند.

پوردستان خاطرنشان کرد: یگان‌های زرهی، توپخانه و هوانیروز در این رزمایش به مدت یک هفته شرکت می‌کنند و از گلوله‌های واقعی استفاده می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در سال جدید 8 رزمایش برای نزاجا پیش‌بینی شده است، گفت: دومین رزمایش نیرو در سه ماهه دوم سال که یک رزمایش زرهی است، در جنوب شرق کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیدار با وابستگان نظامی گفت: یکی از اهداف این مراسم‌‌ها برقراری ارتباط با کشورهای دوست و مسلمان برای پیشرفت یگان‌های نظامی است.

پوردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از دانش‌‌آموزان و دانشجویان ما در کشورهای دوست و همسایه آموزش می‌بینند و همین‌طور از این کشورها نیز برای آموزش به کشور ما آمده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان اظهار داشت: به دنبال برگزاری رزمایش‌های مشترک با کشورهای دوست و مسلمان هستیم که البته اولویت با کشورهای همسایه است.

کد خبر 210576
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز