همشهری آنلاین: مراسم وداع با پیکر مطهر شهید قدرت‌الله سرلک و تشییع پیکر پاک این شهید تازه تفحص شده از منطقه فکه، توسط حوزه بسیج ۲۶۵ شهید بخارایی، ۲۰ و ۲۱ ماه مبارک رمضان، با حضور عموم مردم شهیدپرور تهران برگزار خواهد شد.

تسنیم نوشت: مراسم وداع با پیکر مطهر شهید قدرت‌الله سرلک و تشییع پیکر پاک این شهید تازه تفحص شده از منطقه فکه، توسط حوزه بسیج 265 شهید بخارایی و با حضور عموم مردم شهیدپرور تهران برگزار خواهد شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید والامقام دوشنبه هفتم مردادماه 92 و مصادف با شب قدر و شب شهادت حضرت علی(ع) برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت 12 تا 3 بامداد همراه با مراسم شب قدر با حضور همرزمان شهید و مردم شهیدپرور تهران در مسجد علیّ‌بن ابی‌طالب(ع) که همان مسجد محل اعزام به جبهه شهید سرلک است، واقع در علی‌آباد جنوبی برپا شده و با پیکر شهید وداع می‌شود.

همچنین مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سرلک روز بعد از وداع، سه‌شنبه هشتم مردادماه همزمان با 21 رمضان و سالروز شهادت حضرت علی(ع) ساعت 9:30 صبح از بوستان شهدای گمنام خزانه بخارایی تهران آغاز شده و تا گلزار شهید دستواره ادامه می‌یابد و آنجا بر پیکر مطهر شهید با حضور مردم شهیدپرور تهران نماز اقامه خواهد شد. این مراسم با حضور سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص)، سردار عسکری، سردار فضلی و دیگر مقامات لشگری و کشوری و همرزمان شهید سرلک و مردم شهیدپرور تهران برگزار می‌شود. در این مراسم سرهنگ اصحاب کریمی معاون اجرایی سپاه محمد رسول الله(ص) به سخنرانی خواهد پرداخت و سعید حدادیان و حیدر توکل نیز مداحی مراسم را به‌عهده خواهند داشت. سپس مراسم خاکسپاری در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار و شهید قدرت‌الله سرلک در قطعه 50 بهشت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد.

در نهایت مراسم ختم شهید همراه با ضیافت افطار، ساعت 18 تا 20 روز خاکسپاری در حسینیه قمر بنی‌هاشم(ع) جنب متروی علی‌آباد برگزار می‌شود.

شهید قدرت‌الله سرلک یکی از هشت شهیدی است که به‌تازگی پیکر آنان طی عملیات درون‌مرزی توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین نیروهای مسلح کشف و مورد شناسایی قرار گرفته است. شهید سرلک فرزند فرج‌الله متولد 1323 الیگودرز است. او یک کارگر ساده بود و در سوم اسفندماه 1361 توسط گردان کمیل در لشگر 27 محمد رسول‌الله(ص) برای آخرین بار به جبهه اعزام شد و در 22 فروردین 1362 و در عملیات والفجر1 و منطقه فکه بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. پیکر شهید سرلک، 30سال بعد از شهادتش به تهران بازگشت.

کد خبر 224809
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز