همشهری آنلاین: خانواده شهید سرلک بعد از ۳۰سال با پیکر شهیدشان در معراج شهدای تهران دیدار کردند. در این دیدار پرشور همسر شهید، دخترخوانده‌های شهید و نوه او حضور داشتند.

قدرت الله سرلک

شهید قدرت الله سرلک یکی از هشت شهیدی است که به تازگی پیکر آنان طی عملیات درون مرزی توسط کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح کشف و مورد شناسایی قرار گرفته است. خانواده شهید سرلک بعد از 30سال با پیکر شهیدشان در معراج شهدای تهران دیدار کردند. در این دیدار پرشور همسر شهید، دخترخوانده‌های شهید و نوه او حضور داشتند.

کبری نصیری، همسر شهید سرلک که چند سالیست از تهران به الیگودرز(محل تولدش) رفته است برای دیدار با پیکر همسرش به تهران آمده است. او از ایمان و اخلاق مداری همسرش تعریف می‌کند و می‌گوید: به خاطر ندارم که با من و بچه‌هایش در تمام سال‌های زندگی دعوا کرده باشد یا با کسی بدرفتاری داشته باشد. او همیشه عاشق امام و انقلاب بود و هر جا صحبت از فعالیت انقلابی می‌شد، حضور داشت.

نصیری در ادامه می‌گوید: همسر شهیدم قبل از انقلاب و در آستانه پیروزی انقلاب فعالیت‌های مبارزاتی زیادی علیه رژیم شاه داشت و همیشه ساواک دنبال او بود. وقتی هم که جنگ شد گفت باید برای جهاد به جبهه بروم. وقتی به او گله می‌کردم که با این بچه‌های کوچک به تنهایی چه کنم؟ می‌گفت نگران نباش این‌ها خدا را دارند.

همسر شهید سرلک دو فرزند از شهید به یادگار داشته است که چندی پیش فرزند ارشد او در یک سانحه رانندگی از دنیا رفته است و در حال حاضر زهرا سرلک تنها فرزند شهید است. کبری نصیری با اشاره به اینکه وقتی همسرش شهید شد بچه‌هایش کوچک و دانش آموز مقطع ابتدایی بودند می‌گوید: بچه‌هایم بهانه پدر را می‌گرفتند اما مجبور بودم خودم به تنهایی برایشان هم پدر باشم و هم مادر.خیلی خوشحالم که بعد از 30سال دوباره پیکر همسر شهیدم را ملاقات می‌کنم و به این انتظار 30ساله پایان می‌دهم.

او در ادامه می‌گوید: طبق وصیت نامه شهید و همانطور که توصیه کرده بود پیکرش را در بهشت زهرای تهران به خاک می‌سپاریم.

شهید قدرت الله سرلک فرزند فرج الله متولد 1323 الیگودرز است. او در سوم اسفندماه 1361 توسط گردان کمیل در لشگر 27 محمد رسول الله(ص) برای آخرین بار به جبهه اعزام شد و در 22 فروردین 1362 و در عملیات والفجر1 و منطقه فکه بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. پیکر شهید سرلک بعد از 30 سال در عملیات درون مرزی کشف شد. به همراه پیکر شهید وسایل شخصی او نظیر مهر و جانماز، پلاک شناسایی، تقویم، خودکار و شانه او هم موجود بود.

پیکر شهید سرلک، 30سال بعد از شهادتش در روز 21 ماه مبارک رمضان و مصادف با شهادت حضرت علی(ع) در تهران تشییع و در قطعه 50 بهشت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد.

به‌دنبال تلاش گروه‌های تفحص در روزهای اخیر پیکرهای مطهر 8 شهید دوران دفاع مقدس طی عملیات درون‌مرزی در مناطق شرهانی، سومار، فکه، ابوغریب کشف شده و مورد شناسایی قرار گرفته است. طبق اعلام سردار سیدمحمد باقرزاده، رئیس کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح پیکر 8 شهید شناسایی شده به لشگرها و یگان‌های 27 محمد رسول الله(ص)، 21 حمزه سیدالشهدا(ع)، 7 ولی‌عصر(عج) و 40 سراب مربوط می‌شوند که در ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع) در تهران، خوزستان، گلستان و همدان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

منبع: تسنیم

کد خبر 224418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز