همشهری آنلاین: فرمانده سپاه انصارالحسین همدان با بیان اینکه عملیات مرصاد حرکت عظیمی را به نفع نظام به وجود آورد، گفت: از مهمترین دستاوردهای این عملیات، معرفی صدام به عنوان متجاوز بود.

سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد اظهار کرد: بعد از اینکه قطعنامه 598 شورای امنیت توسط ایران پذیرفته شد با توجه به توافقی که بین رژیم بعث عراق و منافقان صورت گرفت عملیاتی با نام فروغ جاویدان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

وی افزود: منافقان با برنامه‌ای که از قبل طراحی کرده بودند از منطقه قصرشیرین و خسروی وارد ایران شدند تا از آنجا نیز وارد کرمانشاه و سپس وارد تهران شده و به خیال خود سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را رقم بزنند.

فرمانده سپاه همدان تصریح کرد: در منطقه چارزبر که بین اسلام‌آباد غرب با کرمانشاه قرار دارد منافقان با رزمندگان اسلام درگیر شدند و در نهایت تلفات سنگینی را متقبل شدند.

وی ادامه داد: این عملیات که طی آن توطئه غربی‌ها با منافقان و صدام خنثی شد و یک حرکت عظیمی را به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد به عنوان عملیات مرصاد نامگذاری شد.

ابوحمزه با اشاره به هدف دشمن از این عملیات یادآور شد: منافقان درصدد بودند تا از این طریق شکست‌های پی در پی ارتش صدام در جنوب را جبران کند.

به گفته وی منافقان می‌خواستند با پیروزی در این عملیات این گونه وانمود کنند که توانمندی صدام هنوز وجود دارد و می‌تواند در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران بایستد و از این موضوع به عنوان یک برگ برنده‌ برای ادامه و مقابله با جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

فرمانده سپاه همدان با اشاره به بازتاب عملیات مرصاد ابراز داشت: با حرکتی که در جنوب انجام شد و دشمنان دچار شکست شدند و از سوی دیگر شکست آنها در عملیات مرصاد، به دنیا نشان داد که دشمن در مجامع بین‌المللی دچار شکست مفرط شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم عملیات مرصاد تأکید کرد: با توجه به پذیرش قطعنامه 598 توسط امام، عملیات مرصاد منجر به این شد که در سازمان ملل صدام را به عنوان متجاوز اعلام کردند و مفاد قطعنامه 598 یک به یک در دستور کار قرار گرفت.

ابوحمزه با بیان اینکه در مرصاد 67 عملیات انجام شد، خاطرنشان کرد: تعداد رزمندگان استان در این عملیات قریب 10 تا 11 گردان بود و 123 نفر از آنها شهید شدند.

کد خبر 224802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز