همشهری آنلاین: فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه از رصد ۲۴ ساعته تنگه هرمز توسط یگانهای این نیرو خبر داد و گفت: همه شناورهای بیگانه اعم از نظامی و غیرنظامی در محدوده تنگه هرمز در رصد کامل سپاه هستند.

سپاه

به گزارش فارس، محمود شیاری فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه (بندرعباس) در گفتگویی با اشاره به برنامه‌های سپاه برای رصد کامل خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: نیروهای ما برای کنترل 24 ساعته تنگه هرمز در آمادگی کامل بسر می‌برند و این گشت و کنترل در محدوده تنگه هرمز در حال انجام است که طی آن همه شناورهای بیگانه اعم از نظامی و تجاری رصد می‌شوند.

وی با بیان اینکه نیروهای ما در همه شرایط و ساعات شبانه روز مشغول گشت زنی در پهنه دریا هسند، افزود: برای نیروهای ما شب و روز، سرما و گرما و یا ایام باد و طوفان فرقی ندارد و هم اکنون نیز که در ماه مبارک رمضان قرار داریم، درحالی که این منطقه در اوج گرمای هوا و رطوبت به سر می‌برد، نیروهای ما با زبان روزه مشغول انجام وظیفه هستند.

فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه ادامه داد: در ایام دفاع مقدس نیز ما در همین ایام عملیات رمضان را داشتم و امروز هم نیروهای ما مانند همان بچه‌های دفاع مقدس به انجام وظیفه با تمام توان می‌پردازند.

بنا بر این گزارش، شناورهای بیگانه برای عبور و مرور در محدوده تنگه هرمز، می‌بایست تمام مشخصات، نوع بار و مبدا و مقصد خود را به یگانهای سپاه حاضر در منطقه اعلام کرده و پس از کسب اجازه به تردد بپردازند.

کد خبر 226274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز