پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دمشق با انتقاد از نماینده ویژه سازمان‎ملل متحد و اتحادیه عرب در سوریه، اعلام کرده است که وی فاقد معیار بی‎طرفی است.

به گزارش شبکه پرس تی وی، وزارت خارجه سوریه روز چهارشنبه با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد، در صورتی که اخضر ابراهیمی ارتباط خود با اتحادیه عرب را به طور کامل قطع نکند، دمشق همکاری با او را متوقف خواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه گفته است: « در گزارش ابراهیمی (در تاریخ نوزدهم آوریل) به شورای امنیت سازمان‎ملل، دخالت در امور داخلی سوریه مشهود بود و مشخص بود که وی به عنوان یک میانجی‎گر بین‎المللی فاقد بی‎طرفی لازم برای انجام ماموریت خود است.»

ابراهیمی در یک جلسه شورای امنیت که پشت درهای بسته برگزار شد اعلام کرده بود که بشار اسد رئیس‎جمهور سوریه از حق شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری که برای سال آینده در این کشور در نظر گرفته شده، برخوردار نیست.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «سوریه تا کنون با ابراهیمی به عنوان نماینده سازمان‎ملل همکاری کرده است و از این به بعد نیز همین رویه را دنبال خواهد کرد چرا که اتحادیه عرب خود به دست داشتن در توطئه علیه سوریه متهم است.»

این بیانیه در ادامه تصریح می‎کند: « اگر ابراهیمی می‎خواهد که ماموریتش ادامه یابد ما انتظار داریم که وی برای متوقف کردن خشونت و درگیری با همه طرف‎های ذیربط تعامل کند و نقش کشورهای فرانسه، انگلیس، ترکیه، قطر و عربستان سعودی را در حمایت‎های تسلیحاتی و مالی از تروریست‎های جبهه النصره برملا کند.»

ابراهیمی که یک دیپلمات کهنه‎کار الجزایری است در سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی ماموریت یافت تا به جای کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل متحد، به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه فعالیت کند.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه درگیری و ناآرامی است.

بسیاری از مردم از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی سوریه در جریان درگیری‌‎های این کشور کشته شده‎اند.

دولت سوریه اعلام کرده است که ناآرامی از خارج از این کشور سازمان‎دهی و هدایت می‎شود و گزارش‎هایی در دست است که نشان می‎دهند شمار زیادی از شبه‎نظامیان سوری از اتباع خارجی هستند.

دمشق اعلام کرده است که غرب و متحدان آن در منطقه از جمله کشورهای قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‎نظامیان سوری حمایت می‎کنند.

کد خبر 211005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز