همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس، با بیان اینکه مصادف شدن سفر هیأت پارلمانی ایران به منطقه با پیروزی مقاومت در غزه مصادف شد، گفت: هیات پارلمانی ایران در گفت‌وگو با مقامات ترکیه، نگرانی ایران را درباره استقرار موشک‌های ناتو اعلام کرد.

جواد جهانگیرزاده ،‌با بیان اینکه سفر هیات پارلمانی ایران به ریاست دکتر لاریجانی دارای دستاورد‌های مثبت و سازنده‌ای بود، گفت: مصادف شدن این سفر با پایان جنگ غزه و پیروزی مسلمانان در این جنگ، که برای تبریک این پیروزی انجام شد، نشانه اتحاد مسلمانان و مردم غزه، و اضمحلال رژیم صهیونیستی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو کرده است، افزود: در سفر هیات پارلمانی ایران به سوریه، لبنان و ترکیه مباحث مهمی همچون تحولات امنیتی منطقه، روند اتفاقات در غزه و جنگ با رژیم صهیونیستی و آسیب رساندن مداخلات خارجی به امنیت منطقه مطرح شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: در این سفر ملاقات‌های مهمی همچون دیدار با سید حسن نصرالله، بشار اسد و اردوغان انجام شد که در همه این دیدار‌ها، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی تلاش کرد تا دیدگاه‌های ایران را بیان کند.

وی یادآور شد: علاوه بر این هیات پارلمانی ایران در گفت‌وگو با مقامات ترکیه، نگرانی خود را نسبت به استقرار موشک‌های ناتو در ترکیه اعلام کرد و تلاش‌ نیرو‌های فرامنطقه‌ای برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی را تلاشی واهی خواند.

جهانگیر‌زاده تاکید کرد: بحران سوری در این سفر موضوعی داخلی اعلام شد که با راهکار داخلی حل می‌شود، به این معنی که ضمن تاکید بر ایجاد اصلاحات داخلی در سوریه، تعیین حاکمیت سیاسی در سوریه به عهده مردم این کشور است و تلاش برخی از کشور‌های منطقه همچون قطر در مورد مسائل سوریه، بر آتش ناامنی در سوریه می‌افزاید و این مساله به نفع منطقه نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس، نتایج و دستاورد‌های مذاکرات با مقامات سه کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید پیگیری نتایج مذاکرات را در دستور کار قرار داد.

کد خبر 192490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز