همشهری آنلاین: نماینده ایران در آژانس ین المللی انرژی هسته ای نسبت به گزارش اخیر آمانو درباره برنامه هسته ای ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مهر ، علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به گزارش دبیرکل آژانس مبنی بر خارج کردن سوخت از نیروگاه بوشهر وانتقال ان به حوضچه سوخت، گفت: این یک روند فنی بسیار معمولی است تا اطمینان حاصل شود که تمامی جنبه های ایمنی مورد توجه قرار گرفته است.

پیش نویس گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران 16 نوامبر در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت که در این گزارش آمانو نصب سانتریفیوژهای جدید در سایت هسته ای فردو و همچنین ادامه عملیات غنی سازی اورانیوم را به اطلاع کشورهای عضو شورای حکام رسانده است.

یوکیو آمانو گزارش خود را درباره ایران به طور معمول قبل از برگزاری جلسه شورای حکام در اختیار 35 عضو این شورا قرار می دهد. بیست ششم ماه جاری میلادی آخرین نشست فصلی شورای حکام در سال 2012 در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین برگزار خواهد شد.

چندی پیش علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با تایید بیانیه آژانس مبنی بر برگزاری دور جدیدی از مذاکرات ایران و آژانس بر سر موضوع هسته ای کشورمان اعلام کرد که دور جدید مذاکرات در تاریخ 23 آذرماه در تهران برگرار می شود.

همچنین یوکیو آمانو طی چند روز گذشته در سفر به بغداد و در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع هسته ای ایران گفته بود: بر این باوریم که آژانس بین المللی انرژی اتمی نقش مهمی در حل مسئله هسته ای ایران، از طریق ابزارهای دیپلماتیک ایفا می کند.

دبیرکل آژانس همچنین با ابراز خوشبینی نسبت به حل و فصل موضوع اتمی ایران تصریح کرد: این به نفع ایران و جامعه بین المللی‌ است و به این دلیل من بر این باورم که دلایل خوبی برای ادامه همکاری ایران با آژانس بین المللی وجود دارد.

کد خبر 191838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز