همشهری آنلاین: رییس سازمان انرژی اتمی گفت:‌ با وجود تحریم‌ها، در غنی‌سازی و افزایش سانتریفیوژ‌های نسل قدیم و جدید، امسال رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم و خواهیم داشت.

فریدون عباسی در مراسم بزرگداشت شهید مجید شهریاری در دانشگاه شهید بهشتی تهران اظهار کرد:‌ ما غنی سازی را با قدرت ادامه می‌دهیم.

وی در مورد برخی شایعات مبنی بر تاخیر در راه‌اندازی اراک به دلیل نقص فنی با رد این شایعات گفت:‌ قاطعانه می‌گویم که به همت همه متخصصان و به لطف خدا راکتور اراک طبق برنامه و بدون هیچ مشکلی در حال پیشرفت است. تنها به دلیل ملاحظات امنیتی ما با احتیاط جلو می‌رویم؛ چراکه دشمن قصد آسیب زدن به این راکتور را دارد وگرنه مشکل فنی یا بودجه نداریم.

به گزارش ایسنا، وی گفت:‌ تمام تجهیزاتی که باید برای آماده‌سازی این راکتور خریداری شود از بازار تامین شده‌اند و صنعت داخلی نیز در این‌باره کار خود را به خوبی انجام داده است.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین از تست راکتور اراک با سوخت مجازی به زودی خبر داد.

وی در مورد نیروگاه بوشهر گفت: به لطف خدا راکتور بوشهر کارهای نهایی‌اش انجام می‌شود و بازبینی از سوی بهره‌بردار ایرانی در تمامی نیروگاه و بخش‌های مختلف در حال انجام است و سعی داریم اشکالاتی که در طول یک سال گذشته مشاهده شده است را رفع کنیم و نیروگاه به زودی وارد مدار خواهد شد.

کد خبر 192652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز