همشهری آنلاین: اکنون آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران در کانال سیاسی افتاده است/اکنون آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران در کانال سیاسی افتاده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به رفتار آژانس و گروه ۱+۵ با این روش گفت‌وگو چندان خوش‌بین نیستم، افزود: آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران در کانال سیاسی افتاده است.

به گزارش همشهری آنلاین وی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ و درخواست آمانو مبنی بر ادامه مذاکرات با ایران، گفت: آن‌ها از گفت‌وگو با ایران به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند که این به اعتبار آژانس لطمه می‌زند.

نگاه آژانس درمذاکره با ایران ابزاری است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی باید نگاهی حرفه‌ای به موضوع برنامه هسته‌ای ایران داشته باشد، افزود: اکنون آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران در کانال سیاسی افتاده است.

روش آژانس در بررسی برنامه هسته‌ای ایران حرفه‌ای باشد نه سیاسی

رئیس مجلس تصریح کرد: روش آژانس مبنی بر اینکه هر از چند گاهی گفت‌وگویی با ایران انجام دهد و در پشت صحنه آمریکا تحریم‌های جدیدی را اعمال کند و پس از آن آژانس یک گزارشی درباره برنامه هسته‌ای ایران بدهد و در آن به برخی نکات منفی اشاره کند و پس از آن مصاحبه‌هایی در این زمینه صورت بگیرد، روش درستی نیست.

وی با بیان اینکه روش آژانس برای ایران قابل پذیرش نیست، تاکید کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گروه ۱+۵ نباید در برنامه هسته‌ای ایران بازیگری کنند.

لاریجانی یادآور شد: ز که در این صورت رفتارهای دوگانه خود را باید کنار بگذارند یا ژست مذاکره و گفت‌وگو را می‌گیرند و در عمل کار دیگری انجام می‌شود که این جور در نمی‌آید.

ایران گفت‌وگو را رد نمی‌کند

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر این است که گفت‌وگو را رد نمی‌کند، گفت: ما با پیشنهاد آمانو مبنی بر ادامه گفت‌وگو‌ها میان ایران و گروه ۱+۵ مخالف نیستیم اما گفت‌وگو‌ها باید در چارچوب منظمی انجام شود تا راه ایران و آژانس به درستی مشخص شود و به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌هر کار و اقدام مثبتی که ایران انجام می‌دهد باز غرب یک بدهکاری و ادعای جدیدی مطرح می‌کند که این روش راهکار نادرستی است و آن‌ها از نظر سیاسی پرونده را آن‌قدر کش‌دار می‌کنند تا همیشه مسئله‌ای برای آویزان شدن از آن داشته باشند.

 

کد خبر 192978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز