همشهری آنلاین: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد ایران حتی برای لحظه‌ای فعالیت‌های خود را در زمینه غنی‌سازی متوقف نمی‌کند.

به گزارش ایرنا،علی اصغر سلطانیه درباره مذاکرات دو روزه (27 و 28 دی ماه) نمایندگان ایران با نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران گفت: مذاکرات با آژانس در زمینه نزدیک سازی دیدگاه ها و رفع برخی اختلافات موفقیت آمیز بود.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی یادآور شد مذاکرات با آژانس در باره حل اختلافات ادامه خواهد یافت و دو طرف برای دور آتی مذاکرات در ماه آینده به توافق دست یافتند.

سلطانیه با بیان این که موضوع بازدید هیات آژانس از پارچین پس از توافق در باره طرح کاری بررسی می شود، ادعای غربی ها مبنی بر این را که مذاکرات تهران هیچ نتیجه ای در بر نداشته است، نادرست خواند.

وی ادامه داد: در باره برخی موضوعات با آژانس توافق حاصل شد، اما هنوز سندی امضا نشده است.

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی که با شبکه خبری العالم گفت و گو می کرد، همچنین گفت: مذاکره با آژانس رو به جلو بود و ما آمادگی کامل برای رفع ابهامات داریم؛ همچنین دور آتی مذاکرات قبل از نشست شورای حکام آژانس برگزار می شود.

هرمان ناکارتس معاون پادمان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز پس از بازگشت از ایران در اتریش، گفت: آژانس با ایران در باره برگزاری نشست در روز 12 ماه آینده میلادی (24 بهمن) در تهران به توافق دست یافت.

 

کد خبر 198260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز