همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غرب مسیر برنامه هسته‌ای ایران را سیاسی کرده، افزود: با توجه به صادق نبودن گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای، ایران می‌تواند روی گزینه تعلیق مذاکرات کار کند.

منصور حقیقت پور، درباره آینده مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، گفت: ایران در برنامه هسته‌ای خود فعالیت قانونی خود را انجام می‌دهد و این غرب است که با کارشکنی عملی غیرقانونی انجام می‌دهد چراکه ایران در مسیر غنی‌سازی اورانیوم حتی یک قدم هم از مسیر حقوقی منحرف نشد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت،‌ با بیان اینکه غرب مسیر برنامه هسته‌ای ایران را سیاسی کرده است، افزود: مذاکرات هسته‌ای ایران دو بعد حقوقی و سیاسی دارد که غرب باید در مذاکرات هسته‌ای با ایران بعد حقوقی آن را درنظر بگیرد و بگوید که بر اساس موازین قانونی ایران در چه مقطعی از برنامه هسته‌ای خود خارج شده است اما متاسفانه امروز ۱+۵ بعد حقوقی برنامه هسته‌ای ایران را رها کرده و به حوزه سیاسی موضوع چسبیده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران در فهرست باشگاه کشورهای هسته‌ای دنیا قرار دارد، تصریح کرد: غرب با اتمام قصه‌های تکراری ضد ایران باید حضور ایران در جمع کشورهای دارنده فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را قبول کند.

حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب بیهوده و خسته کننده شده است، یادآور شد:‌ با توجه به صادق نبودن گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای، ایران می‌تواند روی گزینه تعلیق مذاکرات کار کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، توضیح داد: هرچه به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نزدیک می‌شویم بمباران و جوسازی خبری غرب حول محور برنامه هسته‌ای ایران بیشتر می‌شود که مردم ایران با حضور حداکثری در ۲۲ بهمن ماه و انتخابات سال آینده، دنیای غرب را در رسیدن به اهداف خود ناامید می‌کنند.

وی با یادآوری توانمندی ایران در غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم، ادامه داد:‌ متاسفانه تعدادی از بیماران کشور به دلیل کارشکنی‌های غرب در برنامه هسته‌ای و نداشتن رادیوداروها فوت شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، تاکید کرد: ایران اکنون به غنی‌سازی ۲۰ درصدی ادامه می‌دهد.

کد خبر 198296
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز