همشهری‌آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امر رهبری چه حکم حکومتی باشد چه ارشادی برای همه مطاع است.

مهر نوشت: علی لاریجانی در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور گفت: ما همیشه در مجلس شورای اسلامی در مسائل مهم نظر رهبری را اخذ می‌کنیم.

وی اظهار داشت: اینکه در مجلس عده‌ای موافق و برخی نیز مخالف سوال از رئیس جمهور باشند طبیعی است اما برخی اصرار داشتند که مخالفت با سوال را به رهبری نسبت دهند که این کار خلاف است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری این بود که مجلس وظیفه ذاتی خودش را انجام دهد و هر طور که مجلس مصلحت می‌داند عمل کند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیاناتشان کار نمایندگان را در خصوص سوال از رئیس جمهور تحسین کردند گفت: این نشان می‌دهد که مجلس نسبت به وظایف اصلی خودش حساس بوده و موضوعات را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: ایشان فرمودند ادامه بحث سوال از رئیس جمهور را صلاح نمی‌دانند و چون ایشان به عنوان رهبری اختیاراتی را دارند که تشخیص می‌دهند مجلس هم سریعا اطاعت کرد.

وی با بیان اینکه رهبری در مسائل مهم اگر پیامی داشته باشد به طور شفاهی یا کتبی من را در جریان قرار می‌دهند، گفت: ایشان درخصوص طرح سوال از رئیس جمهور چیزی به من نگفتند.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که با توجه متن پاسخ شما در پی بیانات رهبری، آیا بیانات رهبر معظم انقلاب را حکم حکومتی دانستید یا توصیه‌ای به مجلس و نمایندگان، گفت: همین که ایشان فرمودند از این به بعد پیگیری طرح سوال از رئیس جمهور مصلحت نیست می‌تواند دلالت بر این باشد که حکمی داده‌اند.

وی اظهار داشت: اگر فرموده ایشان را به عنوان حکم درنظر نگیریم و تنها جنبه ارشادی داشته باشد در این مسئله هم نمایندگان مجلس از طیف‌های مختلف نظر ایشان را به عنوان فردی که نسبت به همه مسائل وقوف دارند، می‌پذیرند.

وی تاکید کرد: امر رهبری چه حکم حکومتی باشد چه ارشادی برای همه مطاع است.

کد خبر 193116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز