همشهری آنلاین: رئیس مجلس با بیان این که مثلث الماس ایران، حزب‌الله و مقاومت فلسطین قطب‌نمای تغییرات خاورمیانه و محور مبارزات ضد استعماری هستند گفت: اینک باید خاورمیانه جدید را در پرتو تفکر مجاهدانه اسلام ناب محمدی تعریف کرد.

دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۵ آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از دستور با بیان اینکه ۱۶ آذر یادآور رشادت های دانشجویان و مبارزات ارجمند این افراد در مقابل استعمار آمریکا و استبداد داخلی است گفت: این روز بزرگ مزین به روز دانشجو است که ما این روز را به همه دانشجویان تبریک گفته و یاد شهدای دانشجو را گرامی میداریم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، وی یادآور شد: در صحنه بین الملل، آمریکا مسیر با فراز و فرودی را داشته است به صورتی که در افول قدرت شوروی سابق، آمریکا قدرت خود را به اوج رساند اما در مقابل روشنگری ملت ایران به شکست این کشور استکباری در عراق، افغانستان، لبنان، فلسطین هم اکنون به صورت عملی در موضع نزول قدرت قرار گرفته است.

لاریجانی ادامه داد: به نحوی که امروز آمریکا نمی تواند از تک قطبی شدن قدرت خود سخن گوید زیرا قطب های متفاوت و متعددی ظهور یافته و یا در حال پیدا کردن جایگاه هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صحنه منطقه ای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود اقدامات خصمانه و صحنه سازی های دروغین حرکت تکاملی بیداری ملت ها، استعمار آمریکا را دچار سرگردانی کرده است گفت: به طوری که می توان هم اکنون شکست هژمونی آمریکا را در سخنان مقامات کشور آمریکا مشاهده کرد.

وی افزود: از طرف دیگر ایران که زمانی به صورت یک قدرت وابسته به آمریکا معرفی شده بود و به یک اقتصاد تمام وابسته و دیکتاتور گونه دچار بود در مسیر مبارزات ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) به جایگاهی رسید که هیچ یک از قدرت های جهانی نمی توانند جایگاه ایران را در منطقه و صحنه بین الملل نادیده بگیرند.

لاریجانی تأکید کرد: امروز ایران از قدرت علمی برخوردار شده است که غرب برای سد نمودن این پیشرفت ها و سیر تکاملی ایران به ماجراجویی در حوزه هسته ای و موشکی پرداخته است.

وی افزود: هم اکنون شرایط بین المللی برای دیگران و ایران به نحوی شده است که ساماندهی اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی می تواند ایران را به جایگاه تعیین کننده در منطقه برساند تا برای همیشه دوره تهدیدات را پشت سر گذاریم.

لاریجانی ادامه داد: در مسیر مبارزات ضد استعماری در دو دهه اخیر با پدیده نوینی در منطقه روبه‌رو شده‌ایم که آن نقش قطب‌نمای تغییرات خاورمیانه را پیدا کرده که آن مثلث الماس ایران، حزب‌الله و مقاومت بوده که به محور مبارزات ضد استعماری ملت‌های مسلمان علیه استکبار مبدل شده است.

وی افزود: از طرف دیگر علی‌رغم فشارهای زیاد کشورهای غربی و اقدامات تخریبی نوکران منطقه قدرت‌ها عملا شاهد هستیم که مثلث الماس منطقه در سه جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت روزه ارتش مسلح رژیم صهیونیستی را دچار ورشکستگی کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در سه جنگ اخیر رژیم صهیونسیتی با ملت‌های منطقه درخشندگی مثلث الماس خاورمیانه به نحوی بوده است که اینک باید خاورمیانه جدید را در پرتو تفکر مجاهدانه اسلام ناب محمدی تعریف کرد.

لاریجانی ادامه داد: این دستاوردها تنها برکات صراط مستقیمی است که امام خمینی (ره) در مدرسه سیاسی خود استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و مبارزه با شیطان بزرگ را به ملت ایران آموخت.

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر این که دانشجویان، فرهیختگان و برگزیدگان مکتب مجاهدانه هستند، یادآور شد: امروز باید نتایج مجاهدت را در صحنه اقتصادی با همت و اراده قوی در جهت بالفعل کردن استعداد و بالا بردن توان تولیدی کشور به میدان مبارزه جدید تبدیل کرد که باز هم دانشجویان به طور حتم محور مجاهدت اقتصادی هستند.

 

کد خبر 193409
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز