همشهری آنلاین: نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ماده ۴ را مورد بررسی قرار دادند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ماده ۴ را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در جریان بررسی این بند علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر پیشنهاد حذف کلمه «با انتخاب رئیس مجلس» را در بند ۲ ماده ۴ ارائه داد که نمایندگان با این پیشنهاد موافقت کردند.

این پیشنهاد با ۱۲۹ رأی موافق، ۴۹ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع این پیشنهاد را به تصویب رساندند.

با تصویب این پیشنهاد برای عضویت در هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری یکی از اعضای هیات مجلس شورای اسلامی با انتخاب نمایندگان مجلس انتخاب می‌شود.

محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس نیز در خصوص نقش اجرایی یکی از اعضای قوه مقننه در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخطار داد و گفت که بر خلاف قانون اساسی است و لذا باید نماینده‌ای که عضو هیات اجرایی انتخابات می‌شود، بدون حق رأی باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس این اخطار را به رأی گذاشت که نمایندگان مجلس با ۱۳۷ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۳۹ رأی ممتنع آن را به تصویب رساندند.

همچنین پیشنهاد علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مورد پیشنهاد حذف عبارت هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتخاب رئیس مجلس مصوب نشد.

کد خبر 193304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز