همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، موضع نزدیک مسکو به تهران را بر روند مذاکرات هسته‌ای موثر خواند و گفت:۱+۵ تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای مذاکره اتلاف وقت ‌می‌کند.

5+1

منصور حقیقت‌پور با یادآوری اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که بر حق بی قید و شرط ایران در توسعه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید کرد، یادآور شد: این نوع موضع‌گیری روسیه در قبال برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران می‌تواند بر روند مذاکرات ایران و غرب موثر باشد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو کرده است تصریح کرد: اگر چه روسیه با داشتن اهرم‌های قوی در سطح بین‌الملل، از همه ظرفیت‌های خود برای حل پرونده هسته‌ای ایران استفاده نکرده است اما همسویی مقامات روسیه با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، می‌تواند تسهیل‌کننده مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه در مذاکرات گذشته غرب اراده‌ای برای حل پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نداشت، گفت: به نظر می‌رسد تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کشور‌های مذاکره کننده با ایران به دنبال اتلاف وقت باشند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران فارغ از همراهی یا مخالفت کشور‌های موسوم به ۱+۵، از حق خود برای دستیابی به فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد- که برای تولید رادیو دارو‌ها نیاز است- کوتاه نمی‌آید.

کد خبر 195997
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز