همشهری آنلاین: معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که بعد از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا اکنون دیگر زمان آن رسیده تا از حرف به عمل روی آورد و دور بعدی مذاکرات ایران و گروه «1+5» را هرچه سریعتر آغاز کرد.

ریابکوف - روسیه

فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی» نوشت: "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد که بعد از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا دیگر دلیلی برای به تاخیر افتادن دور کامل مذاکرات نمایندگان ایران و کشورهای گروه «1+5» در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور وجود ندارد.

ریابکوف گفت: ما بار دیگر در مورد ضرورت آغاز سریع دور بعدی این مذاکرات به شرکای غربی خود گوشزد کرده و از آنان خواهیم خواست تا هر چه زودتر به این موضوع بازگردند.

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین یادآور شد که ما در تماس با همتایان ایرانی خود نیز بر ضرورت این مسئله تاکید خواهیم کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: اکنون هم مقامات تهران و هم دیگر پایتخت‌های جهان می‌دانند که چه کسی سیاست خارجی آینده دولت آمریکا را رقم خواهد زد و مواضع واشنگتن در این زمینه مشخص است، بنابراین اکنون لازم است تا دست از حرف زدن برداشت و دست به عمل زد.

لازم به یادآوری است، شرکت کنندگان در سومین دور مذاکرات ایران و گروه «1+5» که در تاریخ 19-18 ماه ژوئن گذشته در مسکو برگزار شد، در خصوص ادامه گفت‌وگوها به توافق رسیدند. دور نخست این مذاکرات (14 آوریل) در استانبول و دور دوم آن (24-23 ماه مه) در بغداد برگزار شده بود.

تمامی این مذاکرات به دلیل وجود اختلف در مواضع طرفین بدون داشتن نتیجه مشخصی در خصوص راه حل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران به اتمام رسید. پیش از این مذاکرات ایران و نمایندگان 5 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل و آلمان برای مدت بیش از یک سال متوقف شده بود.

کد خبر 190633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز