همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیا این یک اشتباه استراتژیک نبود که به جای انجام اصلاحات سیاسی در سوریه کشورهای عربی دو سال با انواع سلاح‌ها درگیری بسیار بزرگی را برای این کشور ایجاد کردند که این اقدام عملا یک نیروی فعال در مقابل رژیم صهیونیستی را دچار فرسایش کرد به طوری که امروز این رژیم با جرات به وسیله توپخانه‌های خود مرزهای سوریه را می‌کوبد؟

  علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۸ آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با بیان این که ماه محرم فرا رسید و بار دیگر حماسه حسینی در دل‌ها زنده شد گفت: در این ایام شعار عزت و سربلندی و مجاهدت در مکتب حسینی درخشش یافت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف از زنده نگه داشتن عاشورا آن است که در زمان خود شمر و یزید کنونی را بشناسیم که به قول یکی از عارفان ، شمر زمان ما همانا حاکمان اسرائیل و آمریکا هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی از هوا و زمین به ملت مظلوم غزه گفت: این رژیم به مردم مظلوم غزه حمله‌ای به تمام معنا و وحشیانه انجام داده است که در آن صدها فلسطینی زن و مرد و کودک را به خاک و خون کشیده است. از طرفی دیگر اوباما با اعلام رضایت از این اقدام به تعهد ننگین خود به رژیم صهیونیستی در انتخابات عمل کرد.

لاریجانی یادآور شد: رژیم صهیونیستی هم با تایید کشورهای غربی با کمال پررویی حمله ددمنشانه‌ای را برای هشدار مردم غزه سامان داد و اعلام می‌کند که ما تنها به علت توان نظامی فلسطین عملیات می‌کنیم حال باید دانست که اگر این منطق در صحنه بین‌الملل وجاهت دارد پس همه کشورها حق دارند به رژیم صهیونیستی به علت دارا بودن سلاح‌های زیاد به ویژه سلاح‌های اتمی یورش برند.

این نماینده مجلس نهم با بیان این که شرایط امروز تعبیرات شهید مطهری را به طور کامل زنده می‌کند گفت: به طور حتم هم اکنون حاکمان رژیم صهیونیستی و آمریکا نقش یزد، عبیدالله بن زیاد و شمر را بازی می‌کنند.

وی با تاکید بر این که باید در این میان از تحرک سیاسی کشورهایی که در سال‌های اخیر انقلاب کردند مسرور بود یادآور شد: هم اکنون باید رفتار مسئولان مصر و تونس را با زمانی که حاکمان دیکتاتور وابسته به آمریکا در این کشورها مسلط بودند مقایسه کرد که چگونه آن حاکمان ظالم در جنگ ۲۲ روزه در کنار اسرائیل به قتل عام مردم کمک کردند..

لاریجانی ادامه داد: در شرایط کنونی ضمن تقدیر از اقدامات سیاسی کشورهای انقلابی باید توجه کرد که نمی‌توان از ته دل متاسف نبود که کشورهای عربی این قدر نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بی‌تحرک مانده‌اند. متاسفانه هم اکنون برخی از کشورهای منطقه حتی از گرفتن ژست‌های سیاسی در این رابطه صرف نظر کرده‌اند. لذا از این رو این رفتارهای بی‌تفاوت کشورهای عربی موجب گستاخی رژیم صهیونیستی شده است این در حالی است که با شروع انقلاب کشورهای منطقه این رژیم دچار انزوا شده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که کشورهای عربی با سکوت خود به طور حتم در جنایات صهیونیست‌ها شریک هستند تصریح کرد: به طور حتم یکی از اهداف رژیم صهیونیستی در جنگ کنونی با غزه بیرون آمدن از پوسته انزوا و تحقیر حاکمان و کشورهای منطقه است.

وی افزود: از طرف دیگر نتانیاهو با همه سر و صداها و با انتقاد از عملکرد اولمرت سر کار آمد اما هم اکنون شاهد هستیم که در آستانه انتخابات جدید خود این فرد هم متهم به بی عملی شده است لذا با نوعی فرصت طلبی قصد به دست آوردن پیروزی جدیدی را دارد. از طرف دیگر اینجا میدان نبرد سرنوشت‌سازی است که به طور حتم با مجاهدت کشور فلسطین شکست بزرگ دیگری برای رژیم صهیونیستی به بار می‌آید.

کمک نظامی به ملت فلسطین در دستور کار کشورهای اسلامی قرار گیرد

دکتر علی لاریجانی با بیان اینکه عدم اقدام عملی کشورهای منطقه در کمک به ملت فلسطین هیچ توجیهی ندارد گفت: گرچه اقدامات سیاسی کشورهای انقلابی منطقه بسیار ارزشمند است ولی به طور حتم کافی نیست بلکه امروز توقع می‌رود که این کشورها کمک جدی نظامی را برای حمایت از مردم فلسطین در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که آمریکا و غرب تمام سلاح‌ها را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند چرا کشوهای متعهد اسلامی سلاح‌های مورد نیاز را در اختیار ملت فلسطین قرار نمی‌دهند از این رو کشورهای اسلامی باید با محوریت کشورهای پیشرو تعهد کنند که هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به فلسطین، حمله به امت اسلامی است و آنها با این اقدام کمک نظامی به فلسطین خواهند کرد.

وی با تاکید بر این که در شرایط کنونی نباید فرصتی به رژیم بی‌آبروی صهیونیست برای خط نشان کشیدن برای مردم فلسطین داد افزود: به عکس با اقتدار و اقدام مناسب کشورهای اسلامی باید شرط گذاری از جانب این کشورها باشد.

لاریجانی افزود: آیا وقت آن نرسیده است که برخی کشورهای اسلامی در اقدامات دو سال اخیر خود نسبت به ملت و دولت سوریه تجدیدنظر کند آیا سوریه جزء کشورهای مهم منطقه نبود که در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه غزه با صلابت در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: آیا این یک اشتباه استراتژیک نبود که به جای انجام اصلاحات سیاسی در سوریه کشورهای عربی دو سال با انواع سلاح‌ها درگیری بسیار بزرگی را برای این کشور ایجاد کردند که این اقدام عملا یک نیروی فعال در مقابل رژیم صهیونیستی را دچار فرسایش کرد به طوری که امروز این رژیم با جرات به وسیله توپخانه‌های خود مرزهای سوریه را می‌کوبد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که تحرک‌های سیاسی کشورهای انقلابی منطقه در چند سال اخیر موجب مسرت مسلمین شده بود گفت: این در حالی است که دولت سوریه در چند سال اخیر نه تنها موضع سیاسی قاطعی را در مقابل رژیم صهیونیستی گرفته بلکه هرگونه کمکی را به پیروزی مقاومت کرده است.

وی ادامه داد: حال در شرایط کنونی از کشورهای منطقه توقع بیشتری می‌رود که دقیق‌تر تحولات کنونی را تجزیه و تحلیل کرده تا محاسبه جدی را در رفتارهای خود انجام داده و نیرو و سلاح را به جای فرسایش و ایجاد درگیری بین دو گروه مسلمان در سوریه برای کمک به مردم فلسطین و به کارگیری مقابل رژیم صهیونیستی گسیل کنند.

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند که ملت ایران در این مصاف نابرابر در کنار ملت فلسطین خواهد بود که این همبستگی به طور حتم مدیون حماسه حسینی می‌داند که هم ا کنون شاهد هستیم که شعار "هیهات من‌الذله" فرهنگ مسلط مسلمانان شده است و از همه سخنرانان و مداحان می‌خواهد که در این ایام آمریکا واسرائیل را که یزید و شمر زمانه‌اند به مردم معرفی کرده تا فریاد عاشورایی خود را بر سر ستمگران سر دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که زمان به نفع شما در جنایت مردم غزه نخواهد بود و به طور حتم در این جنگ در قیاس با جنگ‌های قبلی شکست سنگین‌ترین را خواهید دید.

 

کد خبر 191638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز