همشهری آنلاین: نمایندگان با 148 رای موافق با تقاضای بررسی خارج از نوبت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس موافقت کردند.

علی لاریجانی صبح امروز  در جلسه غیررسمی  مجلس از  نمایندگان خواست تا به دلیل محدودیت زمانی، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را سریعتر مورد بررسی قرار دهند.

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری  در کمیسیون شوراهای مجلس به تصویب رسیده و این هفته در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار داشت .

موافقت مجلس با بررسی سریع طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) با بررسی خارج از نوبت گزارش کمیسیون شوراها درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری موافقت کردند.

نمایندگان با 148 رأی موافق، 63 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از 243 نماینده حاضر در جلسه، تقاضای بیش از 50 نفر از نمایندگان برای بررسی با اولویت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را به تصویب رساندند.

پس از تصویب رسیدگی خارج از نوبت به طرح مذکور، محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که رسیدگی به این طرح در دستور کار جلسه علنی فردای مجلس قرار می‌گیرد و کلیات و جزئیات این طرح فردا بررسی می‌شود.

در این جلسه حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان به عنوان تقاضاکننده، محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان به عنوان مخالف و محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز به عنوان موافق تقاضای رسیدگی خارج از نوبت به طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن علنی سخنرانی کردند.

انتقاد رسایی از توصیه لاریجانی برای بررسی سریع طرح قانون انتخابات

در پی تقاضای لاریجانی جهت رسیدگی به این طرح، حمید رسایی در جلسه علنی امروز به استناد به ماده 18 آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر سوگند هیات رئیسه در رعایت بی طرفی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس اظهار داشت: شما قبل از آغاز جلسه مجلس در جایگاه رئیس، در موافقت با تشویق و ترغیب همکاران برای بررسی سریعتر طرح اصلاح قانون انتخابات صحبت کردید.

وی ادامه داد:‌ این در حالی است که جلسه شروع نشده بود و شما در جایگاه ریاست مجلس نشسته بودید. شما می توانید اظهار نظر کنید اما نباید از تریبون مجلس استفاده کنید که نظر شخصی خودتان را بیان کنید. مگر دیگران اگر نظری داشته باشند می توانند از این تریبون استفاده کنند؟

به گزارش مهر، لاریجانی در پاسخ به این تذکر رسایی با بیان اینکه این تذکر را وارد نمی‌داند، گفت: بی‌طرفی مد نظر شما که در آیین نامه آمده است مربوط به اعمال نظر است نه اظهار نظر. آن چه من در جلسه گفتم این بود که راجع به این موضوع زودتر تصمیم بگیرید و وقتی اصل موضوع مطرح شد مخالف و موافق می تواند نظر دهد اما اگر الان تصمیم نگیرید این سالبه به انتفاء موضوع می‌شود، بنابراین باید تصمیم گیری کنید اگر تاخیر شود دیگر فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: دوستانی هستند که در برخی بندها نظری دارند که در زمان بحث در محتوا می‌توان به آن پرداخت.

کد خبر 191888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز