همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران پیش از روز چهارشنبه در دیدار محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: حمایت از حقوق ملت فلسطین راهبرد تغییرناپذیر ایران است.

ااحمدی نژاد: حمایت از حقوق فلسطین راهبرد همیشگی ایران است

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد با تاکید بر همدلی و وحدت تمام گروههای فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی در موضع ضعف قرار دارد و اگر مقاومت ملت ها و گروههای فلسطینی ادامه یابد، بدون تردید چشم انداز بهتر و روشن‌تری پیش روی ملت‌ها قرار خواهد گرفت.

آقای احمدی نژاد با ابراز خرسندی از دستاورد اخیر فلسطین در سازمان ملل گفت: اینکه مسئله فلسطین یک گام به جلو رفت و سندی در سطح بین‌المللی به نفع ملت فلسطین ثبت شد، فرصت بهتری ایجاد کرده است که حقوق ملت فلسطین به طور جدی‌تر پیگیری شود.

رییس جمهور با اشاره به اظهارات محمود عباس مبنی بر تلاش برای وحدت بین تمام گروههای فلسطینی گفت : دشمنان از فاصله بین ملت فلسطین و گروههای فلسطینی ، سوء استفاده های زیادی کرده اند، از این رو امیدواریم تلاش‌هایی که در زمینه وحدت صورت گرفته است به نتیجه کامل برسد و هر آنچه که ملت فلسطین انتخاب کردند ، باید همه از آن حمایت کنند و این موضوع فرصتی برای پیشرفت‌های بعدی است.

آقای احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمام مجامع بین المللی از حقوق ملت فلسطین به طور کامل حمایت می کند ، گفت: این موضوع راهبرد جمهوری اسلامی بوده و تغییرناپذیر است و ملت ایران همواره در کنار ملت فلسطین خواهند بود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در مسیر سراشیبی و ضعف قرار دارد ، گفت: صهیونیستها با مقاومت، ضعیف تر می شوند لذا باید به طور همزمان که در مجامع بین المللی موضوع تشکیل دولت مستقل فلسطینی پیگیری می شود ، آزادی کل سرزمین های فلسطین و مقاومت در این زمینه نیز مورد توجه قرار گیرد و امروز شرایط به گونه ای است که آ‌سان‌تر می توان این دو موضوع را در کنار هم پیگیری کرد.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی ‌های جمهوری اسلامی ایران از حقوق ملت فلسطین گفت: برادران ایرانی همواره در تمام شرایط در کنار ملت مظلوم فلسطین بوده اند و ملت فلسطین قدرشناس این حمایتها است.

وی با اشاره به فشار و موضع منفی غربی ها و برخی دولت‌های عربی پس از تصویب عضویت فلسطین به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل گفت : آنچه اخیرا به دست آورده‌ایم دستاورد بزرگی است و همچنان آن را پیش خواهیم برد.

وی از تلاش خود برای برقراری آشتی و وحدت بین گروههای فلسطینی خبر داد و گفت: جوانان فلسطینی همچنان به دنبال مقاومت هستند و هر روز با روشهای ابتکاری و جدید و در قالب تظاهرات علیه صهیونیست‌ها اقدام می کنند.

کد خبر 200467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز