همشهری آنلاین: معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن این دانشگاه در چهارم آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

عبداالمجید طالب‌تاش، معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن اعلام این خبر گفت: اول تا چهارم آبان ماه سال جاری برگزیدگان قرآنی سراسر کشور در واحد قزوین گرد‌هم می‌آیند تا با شرکت در مرحله کشوری بخش شفاهی مسابقات قرآن دانشجویان و استادان و در یک رقابت معنوی، برترین‌های قرآنی دانشگاه انتخاب شوند.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مفتخر است که پیوسته پیشتاز جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی دانشگاهیان بوده و پرچم عنایت ویژه به آموزش قرآن کریم در دانشگاه را فراز داشته است.

وی اظهار کرد: در هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت که فرآیندی یک ساله داشت از مهرماه سال 1390 ثبت نام در واحدهای دانشگاهی آغاز شد که بیش از 250 هزار نفر دانشجو، استاد و کارمند با حضور در کانون‌های قرآن و عترت، با ثبت نام در این مسابقات، اشتیاق قلبی و علاقه ناگستنی خود با قرآن و اهل بیت(ع) را به اثبات رساندند.

طالب‌تاش متذکر شد: بخش کتبی این مسابقات با حضور 180 هزار نفر در تاریخ 20 آذرماه سال گذشته هم‌زمان در تمامی واحدهای دانشگاهی برگزار شد که پس از اعلام نتایج نفرات اول تا سوم هر واحد دانشگاهی مورد قدردانی قرار گرفتند و نهایتاً پژوهشکده تعداد 42 نفر را به عنوان برگزیدگان مرحله کتبی معرفی کرد که در اختتامیه این مسابقات که چهارم آبان ماه 1391 در واحد قزوین برگزار خواهد شد با حضور مسئولان بلندپایه دانشگاه و استان قزوین مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

معاون پژوهشکده قرآن و عترت گفت: شرکت‌کنندگان در بخش شفاهی دو مرحله واحدی و منطقه‌ای را به انجام رسانده‌اند و تعداد300 نفر برگزیدگان مناطق به مرحله کشوری راه یافته‌اند که از اول تا سوم آبان ماه مرحله کشوری بخش شفاهی شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ 10،5 ،20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در واحد قزوین حضور می‌یابند و از میان آن‌ها تعداد 72 نفر به عنوان برترین‌ها انتخاب می‌شوند که در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: به این ترتیب در اختتامیه این مسابقات که در تاریخ چهارم آبان ماه برگزار می‌شود از 114 نفر برترین‌های بخش کتبی و بخش شفاهی هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه با هدایای ارزشمندی تقدیر به عمل خواهد آمد.

طالب‌تاش ادامه داد: نظر به رویکرد پژوهش‌محور معاونت فرهنگی دانشگاه، برنامه‌های جانبی اثربخشی در حوزه پژوهش‌های قرآنی و کارگاه آموزشی برای استادان قرآن و مسئولان کانون‌های قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی منطقه 12 اجرا خواهد شد که در دانش‌افزایی آنان تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

معاون پژوهشکده قرآن و عترت ضمن تشکر از تمامی دانشجویان و استادان شرکت‌کننده، مسئولان کانون‌های قرآن و عترت، روسای دفاتر فرهنگ اسلامی، معاونان و روسای واحدهای دانشگاهی که در امر مسابقات قرآن و عترت اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند، گفت: خوشبختانه رئیس واحد قزوین و همکاران خدوم ایشان با هماهنگی رئیس و دبیر منطقه 12تمامی تلاش و کوشش خود را به کار انداخته‌اند و امکانات واحد و حتی استان را بسیج کرده‌اند تا این مسابقات در بهترین شکل ممکن برگزار شود؛ لذا پیش‌بینی می‌شود در روزهایی که برگزیدگان قرآنی دانشگاه در واحد قزوین حضور دارند، معنویت قرائت قرآن، فضای استان قزوین را عطرآگین کند و علاقه‌مندان غیر دانشگاهی به قرآن کریم نیز بتوانند از برکات معنوی این مسابقات بهره‌مند شوند.

کد خبر 186603
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز