جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بودجه جشنواره موسیقی مقاومت،فعالیت شورای تخصصی موسیقی پاپ در دفتر امور موسیقی از جمله مهمترین محورهای نشست خبری معاون هنری وزارت ارشاد با خبرنگاران اعزامی به کرمانشاه بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر در حاشیه جشنواره موسیقی مقاومت در کرمانشاه، حمید شاه‌آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این شهر و پیش از مراسم اختتامیه در نشستی خبری حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در ابتدای این نشست شاه‌آبادی گفت: تلاشمان این است که موسیقی پاپ یا موسیقی‌هایی از این دست که وارد جشنواره می‌شوند به عنوان مهمان محسوب شوند؛ موسیقی وارداتی هم باید خودش را با ما همسان کند.

وی افزود: ایجاد شورای تخصصی موسیقی پاپ از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام داده‌ایم. دفتر موسیقی پیش از این یک شورا داشت اما اکنون شورای کار بسیار پرکار عمل کرده و هفته‌ای دو جلسه تشکیل می‌دهد. این شورا آلبوم‌های پاپ را بررسی کرده و معیارهای دقیق‌تر و شفاف‌تری ارائه می‌دهد.

معاون امور هنری در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره‌ ایجاد مراکز آموزشی برای کودکان گفت: وجود مراکز تخصصی از سال اول راهنمایی احداث شده که نوجوانان را جذب کرده و آن‌ها را به بهترین نحو آموزش می‌دهد؛ برای مثال اصفهان دارای مدرسه تخصصی موسیقی است.

شاه‌آبادی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه قرار بود جشنواره به کرمانشاه ختم نشده و در شهرهای دیگری که از یادآور جنگ هستند نیز برگزار شود، گفت: باید جشنواره بتواند علاقمندان زیادی را جذب کند. اگر جشنواره هر سال در یک شهرستان برگزار می‌شود، منظور ما تنها حضور فیزیکی آن در یک شهر نیست. بلکه مهم حضور استان‌هایی در جشنواره است که صاحب خلاقیت و توانایی هستند. جشنواره زمانی موفق است که بتواند برآیندی از موسیقی مقاومت باشد. این جشنواره باید بتواند صاحبان توانایی را جذب کند.

وی بیان کرد: باید از همه استان‌ها در جشنواره شرکت‌کننده حضور داشته باشد. طراز این جشنواره باید ملی شود و هنگامی که فردی صاحب مقام می‌شود بتواند ادعای اولین بودن را داشته باشد. اگر بخواهیم جشنواره مقاومت برآیند ظرفیت استان‌ها باشد کار زیادی پیش رو داریم اما باید تمام مراحل باقیمانده را طی کنیم.

وی به افزایش 30 درصدی بودجه چهارمین جشنواره مقاومت نیز اشاره کرد. این درحالی است که چند روز پیش محمد گلریز دبیر این برنامه از کمی بودجه این جشنواره خبر داده بود.

وی اذعان داشت: با اینکه امسال دچار محدودیت مالی بودیم، جشنواره موسیقی مقاومت از این کاهش بودجه‌ها در امان بود و آنچه که امروز تحت عنوان جشنواره انجام می‌گیرد با توجه به اعتبارات موجود دارای جایگاه خوبی است؛ اما بنده تمایل دارم یک جهش جدی در جشنواره موسیقی مقاومت داشته باشیم، چرا که بنای این جشنواره به غنای این گونه موسیقی کشور وابسته است.

معاون امور هنری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه چرا افزایش بودجه در روند بهبود کیفیت این جشنواره تاثیری نداشته است؟ توضیح داد: افزایش بودجه امری نسبی است؛ همان طور که سال گذشته کمبود منابع اجازه نداد مهمان خارجی دعوت کنیم یا سمفونی فاخر بسازیم. اما باید بگویم امسال هیچ افتی نسبت به سال گذشته نداشتیم و همچنان معاون هنری در حال برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های بعدی است.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در حوزه فرهنگ و هنر روی می‌دهد گاهی بر پایه بودجه محدود است. معاونت هنری تمام هنرها به غیر از سینما را تحت پوشش خود قرار داده است، اما بودجه‌اش با سایر ارگان‌ها قابل مقایسه نیست اما نمی‌توانیم کارهای انجام نشده را تقصیر بودجه‌ کم بگذاریم.

وی افزود: جشنواره‌ای که سه سال پیش برای اولین بار اجرا شد، 20 سال ذخیره موسیقی در زمینه‌ی مقاومت ارائه داد اما در سال‌های بعد نیازمند تولید و حرکات ملی و کشوری است. در این جشنواره‌ها باید ابتدا نیاز مردم را تامین کنیم و سپس بتوانیم سلیقه‌ها را تغییر دهیم.

کد خبر 185267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز