همشهری آنلاین: ایران به دنبال برون رفت مسالمت آمیز بدون دخالت دیگران و براساس راه حل سوری – سوری است و نیز آماده کمک به موفقیت ایشان در برقراری آرامش در سوریه است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه پیرامون آخرین تحولات این کشور رایزنی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، علی اکبر صالحی وزیرامورخارجه کشورمان در تماس تلفنی با اخضر ابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، ضمن تبریک انتصاب وی به این سمت و آرزوی موفقیت وی در این مسئولیت خطیر با توجه به تجارب ارزنده وی در این زمینه، آخرین تحولات سوریه را با نماینده دبیرکل مورد بحث و بررسی قرار داد و خاطرنشان ساخت که جمهوری اسلامی ایران به دنبال یک برون رفت مسالمت آمیز بدون دخالت دیگران و براساس راه حل سوری - سوری است و نیز آماده کمک به موفقیت ایشان در برقراری آرامش در سوریه است.

اخضر ابراهیمی نیز ضمن تشکر از تماس وزیر امورخارجه کشورمان و تاکید بر اهمیت نقش مثبت ایران در تحولات سوریه، راهکار سیاسی را تنها راه حل بحران سوریه ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که تمام طرفهای ذیربط در برقراری امنیت و آرامش در سوریه و صلح و ثبات منطقه ای همفکری و مساعدت کنند.

وی بر لزوم تقویت رایزنی های و ادامه تلاشها برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز جهت برون رفت از بحران جاری در سوریه تاکید کرد.

کد خبر 184023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز