سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

گروه بین‌الملل: همزمان با تأکید بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بر ضرورت بی‌طرفی صلیب‌سرخ جهانی در جریان فعالیت در داخل سوریه و همزمان با انتقاد وزیر اطلاع‌رسانی سوریه از رئیس‌جمهور مصر، فرماندهان ارشد ارتش سوریه امیدوارند که ارتش طی روزهای آینده کنترل تمام شهر حلب را به‌دست بگیرد.

سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه سانا، رئیس‌جمهور سوریه روز گذشته در دیدار با پیتر موریر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ جهانی، درباره روابط همکاری میان دو طرف و وضع سازوکارهای مناسب برای تقویت همکاری‌ها به رایزنی پرداخت. بشار اسد در این دیدار با تأکید بر اهمیت آگاهی مستقیم از حقیقت اوضاع جاری در سوریه در سایه هجوم رسانه‌های غربی و عربی برای تغییر واقعیت‌ها در کشور، افزود:

سوریه از فعالیت‌های انسان دوستانه کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در کشور مادامی که به‌صورت مستقل و بی‌طرفانه و به دور از هرگونه سیاست‌زدگی فعالیت می‌کند، استقبال می‌کند. در همین حال، یک فرمانده ارشد نظامی سوریه در شهر حلب پیش‌بینی کرد که ارتش طی روزهای آینده تمام مناطق شهر را به کنترل درخواهد آورد.

به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، این سرتیپ ارتش سوریه که نخواست نامش فاش شود با تأکید بر اینکه ارتش طی 10 روز آینده به‌طور کامل شهر حلب کانون درگیری‌های جاری در سوریه را تحت کنترل درخواهد آورد، افزود: کوی صلاح‌الدین که مرکز استقرار پیکارجویان مسلح بود در کنترل کامل ارتش است و بخش اعظم سیف‌الدوله هم تحت کنترل است و کنترل این دو کوی به‌علت جغرافیای آنها نسبت به بقیه مناطق دشوارتر بوده و سیطره بر بقیه مناطق به سهولت انجام خواهد گرفت.

این فرمانده ارشد نظامی ارتش سوریه با تأکید بر اینکه حدود سه‌هزار سرباز سوری در اغلب مناطق حلب با هفت‌هزار تروریست درگیر شده بودند، افزود: از زمان آغاز عملیات تاکنون حدود دو هزار نفر از این افراد کشته شده‌اند.در همین حال، یک سرهنگ ارتش سوریه تأکید کرد که کوی صلاح‌الدین از نهم‌ماه اوت گذشته تقریبا تحت سیطره کامل ارتش است. این درحالی است که سرتیپ مسئول اداره عملیات در حلب تأکید کرد که ارتش سوریه قسمت شمال کوی صلاح‌الدین را در سیطره کامل دارد و برای سیطره کامل بر تمام این کوی، تنها دو روز زمان باقی است.

اظهارات این فرماندهان ارشد نظامی سوریه در حالی بیان می‌شود که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه طی روزهای گذشته تأکید کرده بود که اوضاع میدانی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و برای تعیین تکلیف نهایی تحولات میدانی در سوریه، تنها به اندکی زمان نیاز است. ارتش سوریه حدود یک‌ماه است که با گروه‌های مسلح در شهر حلب پایتخت اقتصادی کشور درگیر است و برای عملیات گسترده خود، حدود 20هزار نظامی را روانه این شهر کرده است.

ارتش سوریه در زمان آغاز عملیات تأکید کرده بود که حدود هشت هزار فرد مسلح در شهر حلب مستقر شده‌اند و بیش از دوهزار نفر دیگر در تلاش برای ورود به این شهر هستند. اما در ادامه واکنش‌های مقام‌های سوریه به اظهارات رئیس‌جمهور مصر درباره بحران جاری در کشورشان، وزیر اطلاع‌رسانی، سیاست‌های محمد مرسی را ادامه سیاست‌های حسنی مبارک خواند و گفت که تنها ظاهر رئیس‌جمهور در مصر عوض شده‌ است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، عمران الزعبی در کنفرانسی مطبوعاتی، ضمن انتقاد از مواضع محمد مرسی درقبال تحولات سوریه، این پرسش را مطرح کرد که مصر درقبال بستن گذرگاه‌ها به روی فلسطینیان چه اقدامی صورت داده و چرا به اراده آمریکایی‌ها تن داده و در قبال کمپ دیوید چه موضعی دارد؟ وی در عین حال تأکید کرد که با دو میلیارد دلاری که قطر در بانک‌های مصر به ودیعه گذارده است، نمی‌توان مصر را خرید، چرا که این کشور بسیار فراتر از دارایی‌ها و اموال امیرنشین‌های حوزه خلیج‌فارس است.

انگلیس: مستقیما با ارتش آزاد سوریه در تماس هستیم

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که لندن به‌طور مستقیم با مخالفان مسلح سوریه وارد مذاکره شده و از جامعه جهانی نیز خواست تا خود را برای سقوط نظام حاکم در سوریه آماده کنند. او در سخنانی در پارلمان انگلیس گفت، لندن نماینده ویژه‌ای را برای مذاکره با نماینده مخالفان مسلح سوریه موسوم به ارتش آزاد سوریه تعیین کرده و این نماینده ماه گذشته میلادی نخستین مذاکرات خود را با نماینده ارتش آزاد سوریه در خارج از خاک این کشور به‌طور مستقیم انجام داده است.

کد خبر 183528
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز