یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه دیروز رسماً کار خود را با تأکید بر مخالفت با هرگونه دخالت نظامی در این کشور آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ابراهیمی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: در حال حاضر وضعیت سوریه بسیار پیچیده است، لذا نمی‌توان با افکار و ایده‌های پیشین با این مسئله تعامل داشت. او ایجاد تغییر در سوریه را اجتناب‌ناپذیر خواند اما تأکید کرد، راه‌حل این تغییر اقدام نظامی نیست. او گفت که به‌زودی برای انجام گفت‌وگو به دمشق می‌رود.

مخالفت آلمان با مداخله نظامی در سوریه

وزیر خارجه آلمان که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به‌عهده گرفته‌است، دیروز در سخنانی ضمن مخالفت با دخالت نظامی در سوریه خواستار توجه به راهکار سیاسی در این کشور شد. او گفت: خطر جنگ داخلی در سوریه سبب شعله‌ور شدن بحران در کل منطقه می‌شود.

انفجار در دمشق، آزادی 225زندانی مخالف

در ادامه درگیری‌ها در سوریه، دیروز انفجار مهیبی حومه دمشق را لرزاند و به کشته شدن 15نفر منجر شد. انفجار دیگری هم در منطقه‌ محل استقرار ساختمان‌های دولتی و نظامی در دمشق روی داد. در همین حال دولت سوریه دیروز 225زندانی از میان مخالفان دستگیر شده در جریان ناآرامی‌های 18‌ماه اخیر این کشور را آزاد کرد.

فعالیت 30گروه مسلح در سوریه

روزنامه حریت چاپ ترکیه دیروز نوشت، بیش از 30گروه با باورها و گرایش‌های مختلف که اختلافات شدیدی هم با هم دارند به‌طور خودسرانه و غیرسازمان یافته در سوریه مشغول جنگ با ارتش سوریه هستند که در میان آنها افغان‌ها و چچن‌ها دیده می‌شوند.

کد خبر 183234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز