گروه سیاسی: اخضر الابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه به‌منظور یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به بحران سوریه به‌زودی به ایران سفر می‌کند.

او شنبه شب با علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان هم در این‌باره گفت‌وگو کرد.درصورتی که اخضرالابراهیمی به ایران بیاید، باید این سفر را سومین سفر نماینده سازمان ملل در امور سوریه به تهران در سه ماه اخیر حساب کرد. پیش از الابراهیمی، کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل از سوی بان‌کی‌مون مأمور یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه شده بود که او در این راستا دو بار به تهران سفر کرد. دومین سفر بان‌کی‌مون بعد از اجلاس بین‌المللی ژنو بود که روسیه برای حل بحران سوریه ترتیب داده بود. او که تأکید زیادی بر حضور ایران در این اجلاس داشت بلافاصله بعد از پایان آن نشست به تهران آمد تا مقامات کشورمان را در جریان نتایج نشست قراردهد.

حالا بعد از این تحولات، سیدعباس عراقچی، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفته که قرار است اخضر الابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه به تهران سفر کند. در گفت‌وگویی تلفنی که بین الابراهیمی و علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه صورت گرفته است، صالحی تأکید کرده که ایران به‌دنبال یک برون‌رفت مسالمت‌آمیز بدون دخالت دیگران و براساس راه‌حل سوری - سوری است و نیز آماده کمک به موفقیت نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در برقراری آرامش در سوریه است.

اخضر الابراهیمی نیز ضمن تشکر از تماس وزیر امورخارجه کشورمان و تأکید بر اهمیت نقش مثبت ایران در تحولات سوریه، راهکار سیاسی را تنها راه‌حل بحران سوریه ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که تمام طرف‌های ذی‌ربط در برقراری امنیت و آرامش در سوریه و صلح و ثبات منطقه‌ای همفکری و مساعدت کنند.

علاوه بر این، بخشی از صحبت‌های رد و بدل شده در دیدار محمود الزهار از رهبران ارشد سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با صالحی نیز به سوریه ارتباط داشت. صالحی در این دیدار با تشریح موضع اصولی ایران در قبال تحولات سوریه، حمایت کشورمان از مردم و دولت سوریه را در چارچوب حمایت و تقویت محور مقاومت و دفاع از موضوع اصلی جهان اسلام یعنی قضیه فلسطین و مقابله با دشمن صهیونیستی دانست.

کد خبر 184113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز