همشهری آنلاین: خانواده‌هایی که برخی اعضایشان در زندان آمریکا بسر می‌برند یا در زندان دیگر کشورها در آستانه استرداد غیرقانونی به آمریکا هستند با تقدیم نامه‌‌ای به «بان کی مون» در تهران، آزادی بی قید و شرط عزیزان خود را خواستار شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، متن نامه تقدیمی به «بان کی مون»  دبیرکل سازمان ملل متحد که نسخه‌ای از آن برای ادامه پیگیری به وزارت امور خارجه نیز ارسال شده به این شرح است:

«دولت ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر با تشدید رویکرد خصمانه خود در قبال آرمان‌های ملت ایران به بهانه مقابله با فعالیت‌های هسته‌ای، قوانین تحریم ظالمانه و یکجانبه‌ای را وضع نموده است.

در حالی که نفی و اعمال فراسرزمینی قوانین ملی از بدیهیات اصول حقوق بین‌الملل است، متأسفانه رویه غیرقانونی دولت آمریکا در این زمینه موجب روندی از بازداشت شهروندان بی‌ گناه ایرانی در آمریکا یا برخی دیگر از کشورها بنا به درخواست آمریکا شده است که مانند هر انسان دیگر مشغول فعالیت‌های عادی روزمره خود بوده‌اند.

گزارش‌های موجود و اظهارات صریح قربانیان این روند مؤید بازداشت این انسان‌های بی‌ گناه در شرایط رقت‌بار غیرانسانی و اعمال شکنجه روحی و روانی نسبت به آنهاست.

ما امضاکنندگان این نامه که طی این مدت بازداشت عزیزان‌مان متحمل خسارت‌های معنوی و مادی فراوانی شده‌ایم، مراتب نگرانی شدید خود نسبت به سرنوشت عزیزان‌مان را اعلام می‌کنیم و از جنابعالی انتظار داریم در چارچوب گسترش رعایت حقوق اساسی انسان‌ها و سعادت آنها به عنوان روح منشور ملل متحد، از دولت آمریکا بخواهید فرزندان‌مان را در اسرع وقت و بدون هیچ‌گونه قید و شرط سیاسی آزاد یا درخواست استرداد آنها به آمریکا را از کشورهای مربوطه لغو نماید.

امیدواریم سفر جنابعالی فرصتی برای تحقق این هدف انسانی بوده و آزادی انسان‌های بی‌گناه در کنار سایر سوابق درخشان شما ثبت گردد.

در این راستا منتظر دریافت اخبار امیدوار کننده از سوی جنابعالی خواهیم بود.

با تقدیم احترام و آرزوی برقراری صلح و امنیت در سراسر جهان.»

کد خبر 183009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز