یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد: درحالی که دولت در مواجهه با اتا (گروه جدایی طلب باسک) است،حزب مردم، اصلی ترین مخالف سیاسی دولت، با دولت مواجهه می‌کند.

به نوشته ال موندو، خوسه لوییس ساپاترو ضمن بیان مطلب فوق در جریان اجلاس اتحادیه اروپا به مناسبت پنجاهمین سالگرد قرار داد رم [مرتبط] افزود: دولت اسپانیا با هدف جلوگیری، مبارزه و پایان دادن به تروریسم اتا فعالیت می‌کند.

در حاشیه اجلاس برلین خبرنگاران اسپانیایی که مسائل داخلی کشورشان بر مسائل اروپایی در نظرشان ارجحیت دارد، درباره اقدام دادستانی اسپانیا مبنی بر لغو اتهامات تروریستی علیه آرنالدو اوتگی سخنگوی باتاسونا (شاخه سیاسی جدایی طلبان باسک) سوالاتی را مطرح کردند که ساپاترو به منظور روشن شدن قضیه واعلام مواضع دولت اسپانیا پاسخ داد: به نظرم اشتباه است که دولت همزمان در جایگاه حزب مخالف، قاضی و دادستان قرارگیرد، تصمیمات دادستانی باید بیطرفانه مورد تحلیل، نقد وبررسی قرار گیرد.

رییس دولت اسپانیا در ادامه درباره تماس احتمالی اتا در آینده با دولت اسپانیا اظهار نظر خاصی نکرد و با لحنی محتاطانه گفت: خشونت در کشوری دموکراتیک که عضو اتحادیه اروپا است نه در حال و نه در آینده جایگاهی ندارد.

ساپاترو در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال شرکت باتاسونا در روند سیاسی اسپانیا و به طور مشخص در انتخابات شهرداری‌ها وشوراهای شهر این کشور گفت: قوانین کنونی احزاب همچنان جاری وساری است. اشاره ساپاترو به ممنوعیت حضور باتاسونا در روند سیاسی اسپانیا است.
بر اساس قانون احزاب اسپانیا مشارکت باتاسونا (شاخه سیاسی جدایی طلبان باسک) در روند سیاسی اسپانیا ممنوع اعلام شده است.

کد خبر 18290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز