سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه نفر از اعضای گروه جدایی طلب باسک(اتا) در جنوب فرانسه به در خواست دولت اسپانیا بازداشت شدند.

به نوشته ال موندو، منابع نبرد علیه تروریسم ضمن بیان این مطلب اعلام کردند:این سه نفر در ایالت باسک فرانسه با استناد به فرمان یورو که از سوی دادگستری اسپانیا صادر شده توسط نیرو‌های امنیتی فرانسه دستگیر شدند.

گفته می‌شود یکی از این افراد پس از طی کردن دوران محکومیت خود در فرانسه مجددا بازداشت شده است.پلیس فرانسه اسامی بازداشت شدگان را به این شرح اعلام کرد:ایگناسیو تلتکسئا گنی، مارکوس ساگارساسو و فرانسیسکو خاویر ایراستورسا دورونسورو.

این افراد از اعضای گروه کماندویی ایبارلا بودند و در فرانسه زندگی می کردند، گفته شده است که این افراد در اختفا به سر نمی‌بردند.

تلتکسئای 33 ساله، که پیش از این در ماه نوامبر 2001 به دلیل فرار از یک ایست بارزسی جاده‌ای دستگیر شده بود بود و در سال 2005 آزاد شده به دلیل انجام اعمال خلاف قانون با اهداف تروریستی و اقامت غیر قانونی در فرانسه به دستور دادگاه تجدید نظر پاریس مجددا بازداشت شد.

دو عضو دیگر اتا که پیش از این نیز در سال 2001 تحت بازداشت قرار گرفته بودند مجددا به جرم قتل دو نفر در دهه 90 میلادی که یکی از آ»‌ها افسر پلیس بود بازداشت شدند.

این سه نفر به کمیساریای بایونا انتقال یافته‌اند .دادگاه پو مسئول رسیدگی و بررسی دستور یورو (که اتسرداد مجرمین در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را مجاز می‌شمارد) است. در صورت نیافتن شواهد لازم این دادگاه ممکن است، با دستور یورو صادره از سوی دادگستری اسپانیا موفقت نکند.

کد خبر 17735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز