همشهری آنلاین: صاحب خودروی حامل بمب روز 27 دسامبر ربوده شده بود.

به نوشته ال موندو، صاحب این خودروی رنو که بمب به کار رفته در انفجار فرودگاه باراخاس مادرید در آن کار گذاشته شده بود، پس از وقوع انفجار مهیب در باراخاس آزاد شد. گفته می‌شود وی و خودرویش توسط سه فرد ناشناس که ادعای عضویت در اتا (گروه جدایی طلب باسک) را مطرح کرده بودند و چهره خویش را پوشانده بودند در لوس آردیدن فرانسه ربوده شد.

دوربین‌های مداربسته فرودگاه باراخاس به وضوح تصویر این خودروی پارک شده در پارکینگ ترمینال  T4را ثبت کرده‌اند.براساس گزارش تیم تحقیق انفجار در فرودگاه باراخاس خودروی رنوی مذکور از فراسنه ربوده شده و شب پیش از انفجار در پارکینگ ترمینال 4 فرودگاه باراخاس پارک شده است.

اگرچه در ابتدای امر گفته می‌شد که در این انفجار 200 کیلوگرم مواد منفجره به کار رفته بود. اکنون برآورد شده است که در این انفجار میان 500 کیلو و800 کیلو مواد منفجره به کار رفته است و گفته می‌شود این مواد در طبقه دوم ترمینال در نزدیکی آسانسور‌ها کار گذاشته بودند و از خودروی مذکور تنها برای انتقال مواد منفجره استفاده شده است.

از سویی دیگر ال موندو گزارش داده است که همچنان عملیات آوار برداری برای نجات دو نفر که بر اثر انفجار ترمینال 4 در زیر آوار مدفون شده‌اند،ادامه دارد.

کد خبر 12254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز