چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر بریتانیا اقدام دولت اسپانیا در آغاز مذاکرات با گروه جدایی طلب باسک (اتا) را گامی مثبت توصیف کرد.

به نوشته روزنامه ال موندو، رئیسان دولت‌های اسپانیا و بریتانیا در دیداری که روز چهارشنبه 4 اکتبر(12 مهر) در کاخ کینتا برگزار شد به بحث و گفتگو درباره روابط دوجانبه سیاسی واقتصادی و مسئله مذاکرات اسپانیا با اتا پرداختند.

این دیدار دومین ملاقات رسمی تونی بلر از اسپانیا محسوب می‌شود.

بلر در این دیدار گفت: "تلاش برای دستیابی به صلح  همواره از ارزش بالایی برخوردار بوده‌است" و در ادامه تلاش‌های انجام گرفته از سوی دولت اسپانیا برای گفتگو با جدایی طلبان باسک را ستود.

رئیسان دولت‌های اسپانیا و انگلیس در اولین مرحله از این دیدار نیز روز سه‌شنبه سوم اکتبر[11 مهر] در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ کینتا حضور داشتند.

در جریان این کنفرانس ساپاترو از روابط خوب دو کشور سخن گفت و از عقد قرار داد‌هایی دو جانبه میان بریتانیا و اسپانیا در زمینه بیوتکنولوژی و انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد.

بریتانیا پس از فرانسه و ایالات متحده سومین کشور سرمایه گذار در اسپانیا محسوب می‌شود. سرمایه گذاری مستقیم این کشور در اسپانیا در سال گذشته به سقف 21 هزار میلیون یورو رسید.

در مقابل نیز بریتانیا دومین کشور پذیرای سرمایه‌های اسپانیایی است.اسپانیا به طور میانگین سالانه 14 هزار میلیون یورو در بریتانیا سرمایه گذاری‌ می‌کند.  

کد خبر 5315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز