شماری از سیاستمداران مصری از سفر قریب الوقوع 'محمد مرسی' رئیس جمهوری این کشور در شهریور ماه به تهران برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد استقبال کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از قاهره این افراد در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا تاکید کردند این سفر به نفع مصر و منطقه است و مصر می تواند نقش طبیعی خود را در منطقه پس از سالها غیبت در زمان رژیم مبارک ،بازیابد.

'مخلص قطب' معاون سابق وزیر خارجه مصر گفت: سفر محمد مرسی به ایران سفر بسیار مهمی برای رئیس جمهور کشوری با موقعیت منطقه ای وبین المللی مصر به کشور بزرگی همچون ایران با این حجم ازامکانات است.

وی افزود :مجموعه این عوامل باعث می شود که این سفر به موفقیت بیانجامد .

'احمد کمال ابوالمجد' معاون سابق رئیس شورای حقوق بشر مصر نیز گفت: شرایط منطقه ،جهان و مصر اقتضا می کند که ما در همه جبهه ها بدون توجه به تفسیرها و بیانیه های منتشر شده از سوی مخالفین یا افراد کم اطلاع ، به حرکت خود ادامه دهیم.

'ابوالمجد' تاکید کرد تحریم راه حل بهبود اوضاع نیست به ویژه که روابط دوکشور در زمینه های مختلف می تواند سازنده باشد.

'هشام زعزوع' وزیر گردشگری جدید مصر در این باره تاکید کرد که بازار ایران تشنه برقراری روابط بین دو کشور است.

وی افزود آنگونه که بعضی تصور می کنند ایران فقط دارای گردشگری دینی نیست بلکه دارای تفریح گاههای سیاحتی متنوع و گردشگری فرهنگی است و فراهم کردن تسهیلات گردشگری میان دو کشور از وظایف موسسات ذی ربط مصر است.

منابع ریاست جمهوری مصر تایید کردند،محمد مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس سران غیر متعهدها که در 30 و 31 اوت ( 9 و 10 شهریور ) در تهران برگزار می شود ،شرکت می کند.

خبرگزاری الشرق الاوسط( خبرگزاری رسمی مصر) اعلام کرد که 'مرسی' در راه بازگشت از سفرش به چین عازم تهران می شود.

'محمد مرسی' پیام دعوت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس غیر متعهدها در تهران را از معاون او'حمید بقایی' که اخیرا به قاهره سفر کرده بود، دریافت کرد.

'بقایی' در این سفر گفت تهران امیدوارست مصر که از کشورهای تاسیس کننده جنبش غیر متعهدها ست ،دراین اجلاس شرکت کند.

قرار است مصر ،ریاست جنبش غیر متعهدها را در این اجلاس به ایران واگذار کند.

کد خبر 181601
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز