همشهری آنلاین: در جریان برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد به طور میانگین 50 درصد از پروازهای فرودگاه مهرآباد طبق تصویب سازمان هواپیمایی کشور کنسل شده است.

plane

به گزارش ایسنا، از روز چهارشنبه هشت شهریور تا یکشنبه دوازدهم شهریور ماه در برخی از ساعات شبانه روز درصدی از پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد به منظور ورود و خروج روسای سران کشورهای غیر متعهد به کشور کنسل شده است.

درصد کنسلی پروازهای داخلی در ساعات مختلف روز و نیز در روزهای مختلف، متفاوت است.

چهارشنبه 8 شهریور از ساعت 8 تا 12، 50 درصد پروازها کاهش می‌یابد. در این روز از ساعت 12 تا 24 نیز صد درصد کاهش پرواز به معنی تعطیلی کامل در فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی اعلام شده است.

پنجشنبه 9 شهریور از ساعت 8صبح تا 24 کاهش 30 درصدی پرواز در فرودگاه مهرآباد اعمال می‌شود.

جمعه نیز از ساعات 8 تا 12 50 درصد کاهش پرواز و ساعت 12 تا 24 کاهش صد درصدی پرواز به معنی تعطیلی کامل پروازهای داخلی برقرار خواهد بود.

علاوه بر این 11 شهریور ماه از ساعت 8 تا 24 و نیز یکشنبه 12 شهریور از ساعت 8 تا 24 50 درصد از پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد کاهش می‌یابد.

درباره این که پروازهای کنسل شده به کدام مقاصد هستند، محمود رسولی‌نژاد ـ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ـ به خبرنگار ایسنا گفت: «پروازهای کنسل شده بین تمامی مقاصد پروازی داخلی تقسیم شده‌اند».

وی تاکید کرد:‌ «در طول چند روز برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد طوری برنامه‌ریزی شده است که بار کنسلی پروازها به شهرهای خاص محدود نشود و با تقسیم آن در شهرهای مختلف ترافیک مسافران را نیز در نظر گرفته‌ایم».

اما اینکه چه کسی تعیین کننده مقاصد پروازی کنسل شده است را از مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور جویا شدیم.

آقایی گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور اجرا کننده مصوبات سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور ساعات کاهش پروازهای داخلی در روزهای برگزاری اجلاس را از دو ماه پیش به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده است و آن‌ها موظف شده‌اند در این ساعت بلیت نفروشند.

به گفته آقایی، اینکه کدام پروازها کنسل شود از سوی شرکت‌های هواپیمایی اعلام و در صورت تایید ما ثبت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ نحوه اطلاع رسانی مسیرهای کنسل شده به مسافران برعهده خود شرکت‌های هواپیمایی است.

کد خبر 180971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز