همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه گفت: با توجه به اهمیت موضوع سوریه، ممکن است بعضی از اعضا در حاشیه اجلاس جنبش غیرمتعهدها، یک نشست مشورتی با موضوع سوریه داشته باشند که این امر مستلزم اعلام علاقمندی کشورها برای برگزاری نشست مذکور می‌باشد.

روز پنجشنبه نشستی مشورتی پیرامون موضوع سوریه با حضور 30 کشور جهان به میزبانی تهران برگزار شد که وزاری خارجه پاکستان و زیمباوه از مهمانان ویژه این نشست بودند.

بعد از این نشست علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در یک نشست خبری به جمع خبرنگاران آمد و به ارائه توضیحاتی در مورد این جلسه مشورتی پرداخت.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوال خبرگزاری نم مبنی‌بر تاثیر این نشست بر محورهای اصلی شانزدهمین اجلاس جنبش ‌عدم‌تعهد اظهار کرد: اسناد جنبش عدم‌تعهد و دستور کار فعالیت‌های این جنبش در نشست سه ماه پیش وزرای خارجه که در شرم‌الشیخ مصر برگزار گردید، نهایی شده است و اجلاس تهران به منظور انتقال ریاست جنبش عدم تعهد از مصر به جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع سوریه، ممکن است بعضی از اعضا در حاشیه اجلاس، یک نشست مشورتی دیگر با موضوع سوریه داشته باشند که این امر مستلزم اعلام علاقمندی کشورها برای برگزاری نشست مذکور می‌باشد.

 

کد خبر 180692
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز