همشهری‌آنلاین: معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: دو هزار خبرنگار خارجی و داخلی این اجلاس را پوشش می‌دهند.

non aligned

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ محمد شیخان در نشست هم اندیشی مدیران مسئول رسانه‌های داخلی و نمایندگان رسانه‌های خارجی درباره اجلاس جنبش عدم تعهد افزود: نظام سلطه با دست آویز قرار دادن حقوق بشر و مباحثی از این قبیل به دنبال دخالت در امور کشورهای دیگر است که از این نظر اهمیت شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در مقایسه با اجلاس های قبلی متفاوت است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران پرچمدار عدالت خواهی است و با توجه به تحولات اخیر به عنوان الگو برای کشورهای اسلامی است.

شیخان گفت:‌ نظام سلطه به دنبال این است که این اجلاس در ایران به خوبی برگزار نشود و در این خصوص نیز اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است و هم ازطریق همپیمانان خود و هم با کمک رسانه های نظام سلطه این اهداف را دنبال می کند .
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تمام تلاش درپی برگزاری این اجلاس است افزود: تا کنون نیز کارها هم از نظر حضور سران و هم مباحث محتوای که قرار است در اجلاس مطرح شود ، خوب پیش رفته است .

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد گفت: مهمترین بحث در برگزاری اجلاس، بازتاب و انعکاس رسانه‌ای است.

وی افزود: رسانه های غربی از هم اکنون سازماندهی خبری را در دستور خود قرار داده اند تا اخبار اجلاس را تحریف کنند.

شیخان گفت: ایران میزبان بیش از120 کشور و ناظر بین المللی است و این شرایط استثنایی را برای ما فراهم کرده است تا خود را به جهانیان نشان دهیم و باید در این خصوص هوشمندانه عمل کنیم و به مسائل حاشیه ای نپردازیم .
وی افزود: میهمانان نباید سوژه های خبری چالش برانگیزی برای ما باشند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد گفت : البته ما دراین خصوص یک پیوست رسانه ای را طراحی کرده ایم که از رسانه ها نیز می خواهیم یک ستاد و تیم ویژه خبری برای پوشش رسانه ای اجلاس به ما معرفی کنند .

وی افزود: قرار است دو هزار خبرنگار این اجلاس را پوشش خبری بدهند که اگر این تعداد خبرنگار خوب ساماندهی نشوند خود این موضوع می تواند سوژه خبری برای رسانه هایی باشد که به دنبال این خبرها هستند.

شیخان گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته اجلاس کارشناسان 5 و 6 شهریور در سالن همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که خبرنگاران از روز اول تا پایان اجلاس در محل برگزاری اجلاس حضور داشته باشند.

شیخان گفت: مسلما اگر بتوانیم منسجم عمل کنیم یک قدرت نمایی رسانه ای در مقابل رسانه های خارجی خواهد بود و طراحی آنها را برای بایکوت خبری اجلاس به هم می ریزد که این کار نیاز به هماهنگی دارد.

وی افزود: این کار ، کاری ملی و فرصتی استثنایی است تا بتوانیم قابلیت و توانمندی خود را نشان دهیم.

کد خبر 180606
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز