همشهری آنلاین: معاون میراث فرهنگی کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته مهمانان شرکت کننده در شانزدهیمن اجلاس سران کشورهای غیر متعهدها در تهران از تعدادی از اماکن تاریخی، موزه‌ها و کاخ موزه‌های پایتخت بازدید خواهند کرد.

«مسعود علویان صدر» با اعلام این خبر با اشاره به میزبانی تهران از شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهدها در شهریورماه امسال افزود: در حاسیه این اجلاس روسای کشورهای گوناگون به همراه اعضای خانواده و سایر همراهان از اماکن تاریخی و موزه‌های تهران بازدید خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بازدید سران کشورهای مختلف از اماکن تاریخی تهران یک فرصت مناسب برای معرفی مستقیم اماکن تاریخی، موزه‌ها و کاخ موزهای پایتخت و درحقیقت معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران زمین است.

به گفته علویان صدر کاخ موزه گلستان، سعدآباد، نیاوران، موزه ملی و تعدای دیگر از اماکن تاریخی و موزه های تهران از جمله اماکنی هستند که شرکت کنندگان در این اجلاس از آن‌ها بازدید خواهند کرد.

علویان صدر خاطر نشان کرد: شانزدهمین اجلاس عدم تعهد در تهران فرصت ارزشمندی است که باید به نحو مطلوب از آن در معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن کشورمان بهره برد.

کد خبر 181542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز