چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

انفجار براثر بمب جاسازی شده زیر تانکر حامل سوخت در دمشق، پشت هتل محل اقامت ناظران کلاه آبی ها رخ داد که 5 زخمی برجای گذاشت.

انفجار مقابل هتل کلاه آبی‌ها در دمشق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، این انفجار صبح روز چهارشنبه در نزدیکی مقر ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح و هتل محل اقامت ناظران کلاه آبی سازمان ملل رخ داد.

بی بی سی نیز به نقل از تلویزیون دولتی سوریه گزارش کرد که در یک پارکینگ واقع در نزدیکی هتل داماروز، که هیات ناظران صلح سازمان ملل از آن به عنوان مقر خود استفاده می کنند، انفجاری روی داده، چند نفر را زخمی کرده و خساراتی برجای گذاشته است.

براساس این گزارش، انفجار حدود ساعت هشت و نیم بامداد به وقت محلی به وقوع پیوست و در اثر آن، یک تانکر حامل مواد سوختی آتش گرفت و به تعدادی خودروهای پارک شده در محل آسیب رسید.

تلویزیون دولتی سوریه تصاویری از محل حادثه را پخش کرده که در آن، ماموران آتش نشانی در صدد خاموش کردن آتش ناشی از انفجار این تانکر هستند اما به نظر می رسید که به خودروهای متعلق به سازمان ملل که در نزدیکی این محل پارک شده اند خسارتی وارد نشده است.

فیصل مقداد، معاون وزارت خارجه سوریه گفته است که در این حادثه، به ناظران صلح آسیبی نرسیده و افزوده است که وظیفه اصلی ماموران امنیتی، حفاظت از جان این افراد است.

این مقام وزارت خارجه، انفجار روز چهارشنبه را "عملیات جنایتکارانه دیگری" توصیف کرد که ماهیت عوامل اینگونه اقدامات "و حامیان آنان در داخل و خارج از کشور" را نشان میدهد.

این بمب گذاری یک ماه پس از انفجار منجر به کشته شدن شماری از مقامات ارشد امنیتی سوریه روی می دهد اما مشخص نیست که هدف عاملان بمب گذاری روز چهارشنبه چه محل و چه کسانی بوده اند.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی از این انفجار اعلام کرده منابع نزدیک به مخالفان مسلح حکومت سوریه موسوم به "ارتش آزاد سوریه"،مسئولیت انفجار روز چهارشنبه را برعهده گرفته است.

کد خبر 181291
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز