همشهری آنلاین: رئیس دفتر فاروق الشرع معاون رئیس جمهور سوریه روز شنبه با صدور بیانیه ای انشعاب وی از نظام و عزیمت به خارج از کشور را رد کرد.

دفتر معاون رئیس جمهور سوریه شایعه انشعاب وی را رد کرد

برخی از رسانه های از جمله العربیه و الجزیره بامداد روز شنبه شایعه انشعاب الشرع از نظام را پخش کردند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: الشرع حتی برای یک لحظه فکر ترک میهن و عزیمت به خارج را در سر نپرورانده و از آغاز بروز بحران و به ویژه از زمان برگزاری نشست مشورتی در دمشق که بر اساس دستور ریاست جمهوری در 10 ژوئیه 2011 منعقد شد، همواره برای توقف خونریزی با طرف های مختلف در تماس بوده است.

این بیانیه هدف از تماس های الشرع با طرف های مختلف را فعال کردن فرایند سیاسی و گفت وگوی فراگیر به منظور برقراری آشتی ملی در سوریه توصیف کرد که بر اساس آن یکپارچگی سوریه و جایگاه منطقه ای و استقلال ملی آن به دور از هرگونه دخالت بیگانه محفوظ بماند.

دفتر الشرع در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که وی از انتخاب 'الاخضر الابراهیمی' به عنوان نماینده سازمان ملل برای حل بحران سوریه ابراز خرسندی نمود و انتظارات الابراهیمی از شورای امنیت سازمان ملل برای دستیابی به موضعی یکسان در قبال ماموریت دشوارش (در سوریه) را تایید می کند.

رئیس دفتر الشرع در ساعات اولیه بامداد و پیش از انتشار بیانیه رسمی، در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در دمشق شایعه انشعاب او را تکذیب کرده بود.

کد خبر 181504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز