همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان «حسن قشقاوی» معاون کنسولی خود را عازم لیبی می کند تا برای آزادی هفت ایرانی عضو جمعیت هلال احمر که در لیبی به گروگان گرفته شده‌اند اقدامی عاجل صورت گیرد.

زندگینامه: محمد صالحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی‌اکبر صالحی در حاشیه سفر یک روزه به ترکیه درباره آخرین وضعیت هفت مدیر هلال احمر ربوده شده در لیبی گفت: تا سه روز آینده، قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه برای پیگیری سریع موضوع راهی لیبی می‌شود.

وی افزود: البته نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی، دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل صلیب سرخ جهانی فرستاده‌ایم و انتظار داریم گروگانگیران در ماه مبارک رمضان مسلمانان ایرانی در بند را آزاد کنند.

وزیرامور خارجه گفت: بر اساس آخرین اخبار، حال عمومی این افراد خوب است و وزارت امور خارجه هم در حال رایزنی است. برایم جای تعجب دارد زیرا ایران نخستین کشوری بود که بدون چشم‌داشت به نفت و ذخایر لیبی، متخصصان خود را در حوزه‌های مین‌زدایی، پزشکی و سلامت به این کشور اعزام کرد تا به صورت بشردوستانه در خدمت مردم لیبی باشند.

صالحی در مورد خواسته گروگان‌گیران برای آزادی برخی افراد از زندان‌های عراق گفت: ما نمی‌توانیم در امور کشورها دخالت کنیم.

وی گفت: این افراد که همگی از فعالان و پزشکان هلال احمر بودند برای ساخت دست و پای مصنوعی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و ایجاد مراکز درمانی به دعوت لیبی عازم این کشور شدند.

 

کد خبر 180424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز