دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: مرد بنگلادشی که از سوی آدم ربایان در جزیره قشم ربوده شده بود پس از یک‌ماه عملیات پلیسی آزاد شد.

گروگان

اوایل مهرماه امسال یکی از اتباع بنگلادش نزد مأموران پلیس قشم رفت و خبر از ربوده شدن یکی از اقوامش به نام محمد داد. وی گفت: محمد در یکی از بازارهای جزیره مغازه داشت و چند روز پیش از سوی افراد ناشناسی ربوده شد. آدم‌ربایان که از هموطنان ما هستند در تماس با خانواده محمد در بنگلادش درخواست مبلغی به ارزش 12میلیون تومان کرده و گفته‌اند که اگر این مبلغ به دستشان نرسد، گروگانشان را می‌کشند.

با اظهارات این مرد تیمی از مأموران برای دستگیری آدم‌ربایان و آزادی مرد ربوده شده وارد عمل شدند. درحالی‌که تماس‌های تهدید‌آمیز گروگانگیران ادامه داشت، بعد از حدود یک‌ماه بررسی‌های تخصصی، مخفیگاه یکی از آدم‌ربایان در بندر لنگه شناسایی شد و مأموران با حضور در این شهر توانستند او را دستگیر کنند. با دستگیری مرد آدم‌ربا، همدستانش که پلیس را در یک قدمی خود می‌دیدند گروگانشان را در جزیره قشم رها کردند و پا به فرار گذاشتند. مرد ربوده شده بعد از آزادی تحت بازجویی قرار گرفت و گفت:

صبح روز حادثه، زمانی که قصد داشتم در مغازه را باز کنم ناگهان دو نفر با چاقو و خنجر به من حمله کردند. هر دوی آنها بنگلادشی بودند و بعد از اینکه مرا به داخل یک خودروی پراید منتقل کردند، از محل دور شدند. آنها در این مدت مرا در خانه‌ای در جزیره زندانی و در تماس با خانواده‌ام درخواست 12میلیون تومان برای آزادی‌ام کرده بودند اما وقتی پلیس یکی از آنها را دستگیر کرد، دیگری از ترس دستگیری مرا رها کرد و پا به فرار گذاشت.

براساس این گزارش، در حال حاضر رسیدگی به این پرونده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان ادامه دارد و تیم تحقیق در تلاش است با یافتن مخفیگاه متهم فراری، وی را نیز دستگیر کند.

کد خبر 190289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز