همشهری آنلاین: وزیر خارجه ایران در نامه‌ای به "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت اتباع ایرانی ربوده شده در سوریه و لیبی خواستار همکاری و مشارکت دبیرکل سازمان ملل متحد برای آزادی فوری آنها شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت اتباع ایرانی ربوده شده در سوریه و لیبی خواستار همکاری و مشارکت دبیرکل سازمان ملل متحد برای آزادی فوری آنها شد.

وزیر خارجه کشورمان در نامه خود توجه دبیرکل سازمان ملل متحد را به ربوده شدن 48 زائر ایرانی توسط نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه در چهاردهم مردادماه سالجاری، جلب و اضافه کرد: در اقدام دیگری 7 عضو هیئت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که به دعوت هلال احمر لیبی از این کشور بازدید می‌کردند، توسط مردان مسلح ناشناس در بنغازی در دهم مردادماه سالجاری ربوده شده‌اند.

صالحی با تاکید بر نگرانی عمیق دولت جمهوری اسلامی ایران و همچنین خانواده‌های این افراد ربوده شده نسبت به امنیت و سلامت آنها تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران گروگانگیران را مسئول جان این افراد می‌داند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان این نامه تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران خواستار آزادی فوری این افراد است و استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی را نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر دوستانه قلمداد می‌کند.

وی خواستار همکاری و مساعی جمیله دبیرکل سازمان ملل متحد برای آزادی اتباع ایرانی دربند شد.

کد خبر 180407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز