همشهری آنلاین: قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: با تلاش امدادگران و نجاتگران این سازمان در پنج روز گذشته از اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 92، 417 عملیات امداد و نجات حادثه دیدگان انواع حوادث در سراسر کشور انجام شد.

امداد هوایی

احمدرضا شجیعی روز سه شنبه به خبرگزاری یرنا، گفت:‌ در مدت یادشده چهارهزار و 376 نفر از هموطنانمان دچار حادثه شدند که با بررسی های انجام شده از سوی گروه های اعزامی این سازمان در سراسر کشور مشخص شد که از این تعداد چهار هزار و 313 نفر نیازمند دریافت خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه از سوی گروه های امدادرسان هستند.

وی گفت:‌ با انجام ارزیابی های اولیه و ثانویه امدادی از سوی نیروهای امدادرسان 642 نفر از حادثه دیدگان با انجام اقدامات نجات فنی و با استفاده از ست های هیدرولیک و پنوماتیک نجات از داخل خودروهای سانحه دیده رهاسازی شدند که از این تعداد 373 نفر با قید فوریت های امدادرسانی و برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز بیمارستانی منتقل و 269نفر دیگر نیز در محل درمان سرپایی شدند.

وی اضافه کرد،‌ در مدت یادشده 61 عملیات تخصصی رهاسازی از سوی امدادگران و نجاتگران اعزامی به انواع حوادث و سوانح جاده ای و ترافیکی انجام و به 966 نفر از همراهان حادثه دیدگان خدمات اسکان و تغذیه اضطراری داده شد.

شجیعی ادامه داد:‌ همچنین 50 عملیات امداد و نجات هوایی برای انتقال مصدومان اورژانس با مدت زمان پروازی 35 ساعت و 35 دقیقه از دیگر اقدامات نیروهای امدادرسان هلال احمر مستقر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر ثبت و گزارش شده است.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت:‌ هم اکنون امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر در تعطیلات نوروزی با 17 فروند بالگرد، 447 پایگاه ثابت و772 پایگاه موقت و سیار در سراسر کشور، یکهزار و 150 دستگاه خودرو آمبولانس، 281خودروی نجات، 110 دستگاه خودروی ویژه عملیاتی، یک هزار و 61 دستگاه خودروی عملیاتی، 11 دستگاه خودروی فرماندهی ارتباطات رادیویی و 100 دستگاه موتور سیلکت آمبولانس در تعطیلات نوروزی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور خدمات امداد و نجات را هنگام وقوع حوادث و سوانح احتمالی مدیریت و پشتیبانی می کنند.

طرح امداد و نجات نوروزی سال 92 هلال احمر با بیش از یک هزار و 219 پایگاه امداد و نجات جاده ای از صبح روز پنج شنبه 24 اسفند آغاز و تا 17 فروردین 92 ادامه خواهد داشت.

کد خبر 205819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز