همشهری آنلاین: با حضور رییس‌جمهور به تعدادی از برگزیدگان جمعیت هلال احمر از جمله عزیز نوری رییس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی و کسانی که در لیبی به گروگان گرفته شده بودند، نشان درجه یک امداد و نجات و صلح و دوستی اعطاء شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه در اجلاس روسای جمعیت هلال احمر سراسرکشور خطاب به کارکنان این جمعیت اظهار کرد: کاری که شما انجام می‌دهید کار خالص انسانی و الهی است و بدانید که راه رسیدن به قله‌های کمال، فداکاری و تلاش برای دیگران است. اعمالی که انسان را تکامل می‌بخشد و جاودانه می‌کند اعمالی است که انسان برای دیگران انجام می‌دهد و بدانید که راه دیگری برای انسان شدن جز ایثار و کار برای دیگران وجود ندارد و پیامبر اسلام(ص) نیز تمام وجودش ایثار برای دیگران بود.

وی افزود:‌ جامعه هرچه پیچیده‌تر شود بیشتر نیازمند ایثار می‌شود و اگر ایثار و تلاش نباشد در حوادث، خسارت‌ها و تلفات نامحدود می‌شود. به نظر من جمعیت هلال احمر ظرفیت و فرصتی است که ایثار و فداکاری انسان‌ها در آن فرصت ورود و حضور می‌یابد، حتی اسم این سازمان آرام‌بخش است؛ چراکه از جنس ایثار است.

وی به زلزله آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در این زلزله همه برای کمک به آسیب‌دیدگان زحمت کشیدند، اما فعالیت‌های دوستان هلال احمر جلوه بیشتری داشت. آن‌ها برای تمام آسیب‌دیدگان اعم از زن و مرد و پیر و جوان، برنامه داشتند و به آن‌ها کمک می‌کردند. در حوادثی این‌چنینی تمام روابط اجتماعی فرو می‌پاشد و باید به آسیب‌دیدگان به هر شکل ممکن امدادهای مختلف داده شود و در ساعت‌های اولیه این حوادث جز ایثارگری هیچ‌کاری جوابگو نیست.

احمدی‌نژاد هم‌چنین خطاب به امدادگران هلال احمر گفت: در حادثه ورزقان با تلاش‌هایی که شما کردید رکورد نجات و امداد به آسیب دیدگان در ساعات اولیه شکسته شد و در عرض 12 ساعت توانستید مرحله اول را پشت سر بگذارید. بدانید که کار شما الهی و مقدس است و همین لباسی که می‌پوشید به دنیا اعلام می‌کند که اهل ایثار هستید.

وی گفت: امیدوارم هیچ حادثه‌ای برای کسی نیفتد، اما دنیای مادی همواره با حادثه مواجه است، شما باید کارتان را گسترش دهید. حضور گسترده‌تر شما در جاده‌ها باعث شد تلفات جاده‌ای کاهش یابد، باید کاری کنیم که در تمام نقاط کشور به طوری حضور داشته باشید که در کوتاه‌ترین زمان بتوانید به افراد آسیب‌دیده از حوادث برسید و امیدواریم به جایی برسید که در حوادث تلفات انسانی نداشته باشید و بدانید نجات یک نفر، نجات همه دنیاست. شما در هر کجای دنیا که انسان‌ها نیاز به کمک دارند باید بتوانید به آن‌ها کمک برسانید و این وظیفه الهی و انسانی همه ماست.

هم‌چنین رییس‌جمهور از نمایشگاه هلال احمر که در حاشیه این مراسم ایجاد شده بود، بازدید کرد.

کد خبر 195011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز