همشهری‌آنلاین: رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از آمادگی این سازمان برای جذب سرباز امدادگر خبر داد.

هلال احمر

به گزارش واحدمرکزی خبر، محمود مظفر با بیان اینکه شمار زیادی از جوانانی که در هلال احمر داوطلبانه فعالیت می‌کنند در سال‌های پایانی دوره دبیرستان یا دانشجویی هستند و باید به سربازی بروند، گفت: معتقدیم این نیروهای آموزش دیده می‌توانند در دوره سربازی نیز به عنوان نیروهای امدادگر در جمعیت هلال احمر فعالیت کنند.

وی افزود: در صورت تایید و تصویب این طرح، افراد داوطلبی که سابقه آموزش در سازمان امداد و نجات هلال احمر را دارند و در حال حاضر مشغول گذراندن خدمت مقدس سربازی هستند نیز می‌توانند امریه هلال احمر شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن این طرح علاوه بر جوانان داوطلب هلال احمر، هر سال سهمیه مشخصی بین 500 تا هزار سرباز نیز باید در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد تا آموزش‌های امدادی ببینند، گفت: سربازان دیگر نیز می‌توانند با حضور در جمعیت هلال احمر ضمن گذراندن آموزش‌های امداد و نجات دوران سربازی خود را بگذرانند.

مظفر با اشاره به حادثه خیز بودن کشور، افزود: سربازان یکی از اولین نیروهای حاضر در محل حادثه هستند که می‌توانند با گذراندن دوره‌های امداد و نجات ضمن خدمت به حادثه دیدگان در امر کمک نیز ثمربخش باشند.

هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: مکاتبات متعددی با ستاد کل نیروهای مسلح دراین زمینه انجام شده است و ما منتظر جواب هستیم.

وی با بیان اینکه این سربازان پس از گذراندن دوره‌های تخصصی امداد و نجات در پایگاه‌های جاده‌ای مشغول به کار خواهند شد، گفت: حتی این افراد می‌توانند به عنوان مربی در پادگان‌ها حضور فعال داشته باشند.

مظفر در مورد اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر برای ارائه آموزش‌های امداد و نجات به سربازان در پادگان‌ها نیز گفت: جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا در پادگان‌های تمام نیروهای مسلح به آموزش سربازان اقدام کند، چرا که در صورت بروز حادثه پس از نیروهای امدادگر، نیروهای نظامی و سربازان در صحنه حاضر می شوند که آموزش این افراد می‌تواند گام مهمی در تسریع امداد و نجات به مردم باشد.

کد خبر 190841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز