یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش هشت درصدی متوفیان حوادث جاده‌ای خبر داد.

حوادث جاده

 محمود مظفر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی تاکنون دو هزار و 118 مورد عملیات امدادی توسط امدادگران این جمعیت انجام شده است، گفت: در سال گذشته امدادگران دو هزار و 997 عملیات انجام داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال جاری شاهد کاهش 37 درصدی حوادث هستیم.

 به گفته وی بطور میانگین امدادگران این جمعیت روزانه به 447 نفر امدادرسانی ‌کرده‌اند.

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کل مصدومان حوادث جاده‌ای که توسط امدادگران جمعیت هلال احمر کمک رسانی شده‌اند، پنج هزار و 521 نفر بوده است، یادآور شد: از این تعداد سه هزار 100 نفر به صورت سرپایی و دو هزار و 423 نفر توسط امدادگران به بیمارستان منتقل شدند.

  محور اصفهان به مرکزی پرحادثه‌ترین محور

 مظفر در مورد پرحادثه‌ترین استان‌های کشور به ایسنا گفت: اصفهان با 134 مورد عملیات، سمنان با 133 مورد و خراسان رضوی با 126 مورد عملیات بیشترین حوادث نوروز را رقم زدند.

 وی درباره پرحادثه‌ترین محورها نیز افزود: محور اصفهان ـ مرکزی، اصفهان ـ دلیجان، سمنان ـ خراسان و محور شاهرود ـ سبزوار، قزوین ـ گیلان و محور قزوین ـ رشت پر حادثه‌ترین محورهای کشور هستند.

 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه با تاکید بر اینکه میزان متوفیان جاده‌ها افزایش هشت درصدی داشته است، عنوان کرد: در سال گذشته 268 نفر در حوادثی که هلال احمر آنها را پوشش می‌داد، جان خود را از دست دادند که این رقم در نوروز 90 به 308 تن رسیده است.

 به گفته مظفر افزایش هشت درصدی متوفیان نشان دهنده شدت حوادث است.

 وی در پایان گفت: بیشترین عملیات در روز 13فروردین با 230 مورد عملیات امداد و نجات انجام شده است.

کد خبر 131257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز