گروه اجتماعی: درحالی‌که به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در نوروز امسال به‌رغم افزایش سفرها شاهد کاهش 15درصدی میزان تصادفات بودیم اما بنا به اعلام جمعیت هلال‌احمر از 25 اسفند تا صبح 13فروردین، حوادث رانندگی 290نفر کشته و 4 هزار و 715 مجروح به‌جا گذاشت.

سفر ترافیک

این آمار در سال گذشته در بازه زمانی 25 اسفند 88 تا 15 فروردین 89 تعداد1046 نفر کشته و 3 هزار و 690 نفر مجروح بوده است که نشان از کاهش کشته‌ها به‌رغم افزایش مجروحین است.این در حالی است که آمار اعلام شده سال‌جاری مختص به گزارش‌های امدادگران جمعیت هلال احمر است که در عملیات‌های نجات و رهاسازی افراد در حوادث رانندگی حضور می‌یابند و آمارهای متوفیان و مجروحان حوادث رانندگی نوروزی در روزهای آینده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و اورژانس کشور و نهایتاً آمار نهایی توسط سازمان پزشکی قانونی کشور ارائه خواهد شد.

امسال طرح ترافیکی سفرهای نوروزی با حضور 500 هزار نفر از نیروهای سازمان‌های مرتبط انجام شد. هدف اصلی طرح ترافیکی سفرهای نوروزی، سفر ایمن برای مردم است اما درعین حال شماره‌گذاری یک‌میلیون و 500 هزار خودرو و صدور نزدیک به یک میلیون و 700 هزار گواهینامه در سال 89 نشان‌دهنده افزایش حجم تردد است که لزوم برنامه‌ریزی بیشتر را برای کاهش حوادث رانندگی نشان می‌دهد.

کد خبر 131145

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز